انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا: Spotlight بهترین فیلم ۲۰۱۵
1 min read

انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا: Spotlight بهترین فیلم ۲۰۱۵

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا، جزو آخرین گروه‌هایی است که برترین‌های هنر-صنعت سینمادر هر سال را انتخاب و سپس از طریق رسانه‌ها معرفی می‌کند. این انجمن در روز شنبه‌ی همین هفته نتیجه‌ی انتخاب برترین‌های سال ۲۰۱۵اش را منتشر کرد. در لیست منتشر شده توسط انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا، فیلم سینمایی Spotlight به کارگردانی «تام مک‌کارتی» به‌عنوان بهترین فیلم سال معرفی شده است.

هم‌چنین این انجمن فیلم‌نامه‌ی Spotlight را به عنوان برترین سناریوی سال ۲۰۱۵ انتخاب کرد و جایزه‌ی ویژه‌ی هیات داوران‌اش را به تام مک‌کارتی و «جاش سینگر»، نویسنده‌های فیلم‌نامه‌ی این اثر تقدیم کرد. هیات داوران انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا «مایکل بی‌.جردن»، هنرپیشه‌ی جوان آمریکایی را به‌خاطر بازی در فیلم سینمایی Creed به‌عنوان بهترین هنرپیشه‌ی نقش اول مرد انتخاب کرد. از سوی دیگر «شارلوت رمپلینگ» برای بازی در فیلم سینمایی ۴۵Years به‌عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن شناخته شد.

در حالی که شش روز از سال ۲۰۱۶ میلادی گذشته، بحث بر سر این‌که کدام فیلم می‌تواند به‌عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۵ از سوی داوران آکادمی اسکار شناخته شود، داغ‌تر از هر زمان دیگری شده است. البته هنوز حتی عناوین کاندید کسب عنوان بهترین فیلم سال از سوی هیات داوران آکادمی اسکار معرفی نشده‌اند. اما با این حال تحلیل‌گران و کارشناسان سینما معتقدند که فیلم‌های سینمایی Spotlight، Carol و Brooklyn بیش از سایر عناوین شانس کسب نشان اسکار بهترین فیلم سال را دارند.

فیلم سینمایی Spotlight در جدول باکس‌آفیس هم عمل‌کرد خوبی از خودش به‌نمایش گذاشته است. این فیلم در دو هفته‌ی نخست اکران‌اش، نمایش محدود داشت و در تعداد انگشت‌شماری از سینماهای ایالات متحده به نمایش درآمد. اما با آغاز اکران عمومی فیلم و انتشار نمراتی که منتقدان برای‌اش درنظر گرفته بودند، نظر سینمادوستان هم به Spotlight جلب شد. تعداد زیادی از منتقدان حسابی از فیلم تعریف کرده بودند و آن را به‌عنوان یکی از بهترین‌های سال ۲۰۱۵ میلادی معرفی کرده بودند.

استقبال بیش‌تر از فیلم باعث شد تا فروش‌اش افزایش پیدا کند و برای چندین هفته در جمع ۱۰ فیلم برتر و پرفروش باکس‌آفیس قرار بگیرد. فیلم سینمایی Spotlight داستانی مستند دارد و به ماجرای افشاگری‌های روزنامه‌ی «بوستون گلوب» در سال ۲۰۰۲ میلادی می‌پردازد.

منتظر اخبار بیش‌تر درباره‌ی بهترین‌های سال ۲۰۱۵ در سایت دیجی‌کالا مگ باشید.

منبع: Hollywood Reporter

CES_2016_Slider_02

The post انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا: Spotlight بهترین فیلم ۲۰۱۵ appeared first on دیجی‌کالا مگ.