Jeff Bezos از سرمایه گذاری آمازون در سفرهای فضایی دفاع کرد
1 min read

Jeff Bezos از سرمایه گذاری آمازون در سفرهای فضایی دفاع کرد

مدیرعامل آمازون، Jeff Bezos، از پیگیری خود برای سفر فضایی با سرمایه‌گذاری در موشک Blue Origin دفاع کرد. وی به جمعیت حاضر در بیست و پنجمین سالگرد Wired در سانفرانسیسکو گفت که فقط با پذیرش ریسک بالا و پیگیری دیدگاه‌های شخصی، انساس می‌تواند در راه‌های معنادار پیشرفت کند. Bezos که در ماه جولای به لطف افزایش چشمگیر قیمت سهام آمازون به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شده‌ است، از آن زمان تا به‌ حال با انتقاداتی در رابطه با چگونگی صرف ثروت خود مواجه می‌شود. البته این در حالی است وی به‌ تازگی تخصیص یک بودجه دو میلیارد دلاری را به پیش‌دبستانی‌های جوامع کم‌ درآمد اعلام کرده است.

Bezos در پاسخ به این سؤال خبرنگار Steven Levy که پرسید آیا بهتر نیست ثروت Bezos، که بر اساس Bloomberg به 150 میلیارد دلار می‌رسد، بجای سفر فضایی صرف مشکلات مهم‌تری مانند فقر شود گفت:

"من یک دقیقه از زندگی‌ام را صرف کاری نمی‌کنم که از نظرم برای جامعه مفید نباشد."

وی افزود : "شما به ریسک‌پذیری نیاز دارید. شما به افرادی نیاز دارید که دیگران با دیدگاه‌های آن‌ها مخالف هستند. اگر دیدگاهی دارید که همه با آن موافق هستند بهتر است آن را انجام ندهید؛ زیرا احتمالاً یک نفر دیگر آن را برای اولین بار عملی خواهد کرد."

Bezos در مورد رفتار با کارکنان و خود و چگونگی پرداخت دستمزد آن‌ها نیز زیر ذره‌بین قرار دارد. از همین رو کمپانی بعد از انتقادات سناتور Bernie Sanders حداقل دستمزد کارکنان خود را به ساعتی 15 دلار افزایش داده است. اگرچه، حالا بسیاری از منتقدان معتقدند گسترش خطرناک کمپانی در فروش آفلاین، رباتیک و خانه‌های هوشمند باعث از دست رفتن شغل‌های بیشتر، کاهش رقابت و افزایش قدرت کمپانی‌های بزرگ می‌شود.

Bezos در اظهارات پایانی خود به سرمایه‌گذاری 42 میلیون دلاری خود برای یک ساعت 10,000 ساله در داخل یک کوه گود افتاده تگزاس که ساخت آن در فوریه آغاز شده است، صحبت کرد. وی اذعان کرد که هم‌اکنون این پروژه ممکن است نسبت به سایر مشکلات بزرگ بشری بی‌اهمیت جلوه کند. اما او می‌خواهد که آن تبدیل به نمادی شود که بیان می‌کند ما در مورد نقش خود در این چرخه صدها و هزاران ساله چه فکر می‌کنیم.

Bezos می‌گوید:

"ما دیگر نمی‌توانیم به تلاش‌های کوتاه‌مدت فکر کنیم. ما به نمادهای بیشتر برای تفکر به آینده نیاز داریم. من اعتقاد دارم که ساعت برای چند صد سال هیچ کاری انجام نخواهد داد و مردم ما را بابت ساحت آن مورد تمسخر قرار می‌دهند؛ اما وقتی‌که قدیمی شود مورد احترام قرار می‌گیرد. امیدوارم که این ساعت به‌عنوان نمادی برای ارزش قائل شدن به آینده و حل مشکلات بلندمدت قلمداد شود. "