افزایش ارزش سهام اپل به دنبال اعلام زمان معرفی آیفون‌های جدید
1 min read

افزایش ارزش سهام اپل به دنبال اعلام زمان معرفی آیفون‌های جدید

آگوست 2018 یکی از ماه های به یادماندنی در تاریخ کمپانی اپل لقب گرفت. اوایل ماه آگوست بود که اپل تبدیل به اولین شرکت آمریکایی تریلیون دلاری شد. بعد از این رکورد تاریخی اکثر تحلیلگران و کارشناسان پیش بینی نزول ارزش سهام اپل را کردند اما اپل با تغییر قواعد بازی پیش بینی آنها را با شکست مواجه کرد. از زمانی که مجموع ارزش سهام کوپرتینویی ها به 1 تریلیون دلار رسید، ارزش هر سهم از این کمپانی 10 درصد دیگر افزایش پیدا کرده است و در پایان آگوست هر سهم این شرکت به قیمت 227 دلار و 63 سنت معامله شد تا جمع ارزش سهام این شرکت به 1.1 تریلیون دلار برسد. در نهایت هم ارزش هر سهم اپل در پایان روز جمعه به بالاترین مقدار خود و رقم 228 دلار و 87 سنت رسید.

https://paydayloans2uj.com/wp-content/uploads/2018/09/As-Apple-gets-set-to-unveil-new-iPhone-models-shares-hit-an-all-time-high.jpg

افزایش ارزش سهام اپل صرفا به اعلام زمان معرفی آیفون های نسل بعد این شرکت صورت گرفته است چرا که معمولا این اتفاق کمی قبل از معرفی آیفون های جدید رخ میدهد و اپل که به تازگی زمان رونمایی از آیفون های نسل بعد را اعلام کرده، معامله گران را برای خرید سهام این کمپانی مشتاق کرده است. بدین ترتیب زمان که رویداد اپل برگزار شود و آیفون ها معرفی شوند، بسیار از خریداران سهام اپل به سرعت سهام خود را به فروش میگذارند تا طی مدتی کوتاه مقداری سود به دست آورند. اما در این میان سرمایه دارانی مانند Warren Buffet به سوددهی در طولانی مدت اعتقاد دارند و دست به فروش سریع سهام خود نمیزنند.

Buffet همچنان به افزایش تعداد سهام خود از اپل ادامه میدهد و حتی در حالی که اوایل امسال تحلیلگران مرگ آیفون ایکس اپل را پیش بینی کردند، وی به کار خود ادامه داد. با خبر سقوط 8 درصدی درآمد اپل درست قبل از انتشار گزارش مالی سه ماهه دوم، سهامداران وال استریت را ترس فرا گرفت اما در دو گزارش مالی بعدی اپل و معرفی دهمین نسل از آیفون ها، کوپرتینویی ها بهترین آمار فروش را ثبت کردند. در حالی که وارن بافت معمولا با سرمایه گذاری در زمینه فناوری مخالفت، وی از سال 2017 میزان سهام خود از اپل را دو برابر کرده است و به این روند ادامه میدهد. وی بعد از علاقمند شدن به اپل آیپد خود، تصمیم به سرمایه گذاری در اپل گرفت.

شرکت برکشایر هاتاوی به مدیریت وارن بافت تا پایان ماه ژوئن با داشتن 246.5 میلیون از سهام اپل، دومین سهامدار بزرگ کوپرتینویی ها به شمار میرود. ارزش کلی این سهام در حال حاضر بالغ بر 56 میلیارد دلار است. گروه سرمایه گذاری ونگارد بیشترین سهام اپل را در اختیار خود دارد و بزرگترین سرمایه گذاری این کمپانی محسوب میشود.