این شما و این OLED 8K شرکت LG
1 min read

این شما و این OLED 8K شرکت LG

پس از سامسونگ و شارپ، اینک نوبت به ال جی رسیده است تا نخستین تلویزیون 8K خود را رونمایی کند. این شرکت در بین خبرنگاران کره ای، یک تلویزیون 8K نوع OLED را رونمایی کرده است که در جریان نمایشگاه CES 2019 به طور رسمی به جهان معرفی خواهد شد. این تلویزیون، همانطور که گفته شد برای اولین بار در جریان نشست COEX رونمایی شده و دارای ابعاد 88 اینچ است.

LG اعلام کرده است که این تلویزیون در سال 2019 برای فروش عمومی راهی بازار خواهد شد اما در ابتدا، در ماه ژوئن، شاهد معرفی آن در CES آمریکا خواهیم بود. سپس از همان زمان، تولید انبوه تلویزیون 88 اینچی OLED 8K های شرکت LG آغاز خواهد شد. نکته جالب توجه آن است که هیچ یک از پخش کننده های آنلاین نظیر یوتیوب و نت فلیکس، و یا سازندگان محتوا و فیلم های سینمایی، دارای محصولات 8K نبوده و در واقع حتی برای 4K هم همچنان مشکلات محتوا کاملا ملموس است.

سامسونگ و شارپ نیز در ماه های اخیر نخستین تلویزیون های 8K خود را معرفی کرده اند که البته آنها نیز تولید انبوه را به سال 2019 واگذار کرده اند. همچنین یکی از مشکلات آنها، وجود یک رابط واحد برای انتقال تصاویر 8K با چنین پهنای باند بالایی است.