توئیتر دکمه “لایک” را حذف می‌کند، اما به زودی

سال 2015 توئیتر تصمیم گرفت که آیکون ستاره‌ای شکل "Favorites" را به لایک‌های قلبی شکل تبدیل کند، روند که هنوز هم در توئیتر به همین ترتیب ادامه دارد. اما ممکن است در آینده آیکون قلبی شکل این شبکه اجتماعی هم به قصد "بهبود کیفیت" محتوا حذف شود.

براساس گزارش جدیدی که تلگراف منتشر کرد، اعلام شده که هفته گذشته جک دورسی، مدیر عامل توئیتر گفته طرفدار دکمه قلبی شکل توئیتر نیست و به زودی آن را حذف خواهد کرد. حرف‌های دورسی کاربران توئیتر را متعجب کرد، چرا که گزینه لایک نه تنها یک بخش‌ بزرگ از شبکه اجتماعی توئیتر، که برای هر شبکه‌ای است. با این حال، این شرکت ادعا کرده است که قلب‌های لایکی به معنی "اعتیاد به اینترنت" در میان کاربران است که در نتیجه آن کاربران برای تأیید همتایان خود دست به انتشار محتوا می‌زنند و درصورتی که پست آنها آنگونه که باید مورد تأیید قرار نگیرد، سریعاً اقدام به حذف آن می‌کنند.

تلاش برای ایجاد تغییرات در توئیتر از اوایل سال 2018 آغاز شده و بوک‌مارک‌ها در همین راستان به توئیتر اضافه شده که به کاربران اجازه می‌دهد به طور خصوصی توئیتی را ذخیره کنند. سخنگوی توئیتر به تلگراف گفته است که با تجربه و درنظر گرفتن تغییرات احتمالی متعدد، ما در نظر داریم که از رفتار سالم کاربران که به داشتن مکالمات سالم در این شبکه منجر می‌شود اطمینان حاصل کنیم.

اما با تمامی اهداف خوبی که در پشت تغییرات آینده توئیتر نهفته است، کاربران بسیار زیادی نسبت به حذف گزینه لایک واکنش نشان دادند و همانطور که پیش بینی می‌شد، این عکس‌العمل‌ها در جهت مخالف با حذف این آیکون بود. در همین راستا صفحه رسمی توئیتر در واکنش به انتشار خبر تلگراف اعلام کرده است که هنوز در مراحل اولیه کار به سرمی‌برند و هیچ برنامه قطعی برای اجرای آن وجود ندارد. نظر شما در این رابطه چیست؟