گزارش عملکرد سونی موبایل در سه ماهه سوم: فروش فقط 1.6 میلیون دستگاه
1 min read

گزارش عملکرد سونی موبایل در سه ماهه سوم: فروش فقط 1.6 میلیون دستگاه

سونی، کمپانی بعدی انتشار دهنده گزارش مالی خود برای سه ماهه سوم سال جاری است. عملکرد کمپانی ژاپنی و میزان درآمد و سودآوری شرکت نشان میدهد احتمالا یک رکورد برای سه ماهه پایانی سال به نان سونی ثبت خواهد شد اما مانند دوره های قبل، بخش موبایل این شرکت هیچ تاثیر مثبتی بر روی گزارش مالی این شرکت نداشته و ضرردهی های سونی موبایل برای سه ماهه گذشته نیز ادامه داشته است. غول ژاپنی دوست داشتنی در حالی که در زمینه های بسیاری از جمله دوربین های دیجیتال، صوتی تصویری و غیره همواره از شرکت های پیشتاز محسوب میشود، هیچگاه آن طور که باید و شاید در حد نام خود در صنعت گوشی های هوشمند ندرخشیده و اوضاع همیشه در حال بدتر شدن بوده است.

طی گزارش رسمی سونی، بخش موبایل این کمپانی در سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر فقط 1.6 میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار کرده است که رقم فوق العاده کمی در مقایسه با دیگر سازندگان اصلی گوشی های هوشمند است. در مقایسه با عملکرد سونی موبایل در سه ماهه دوم 2018، حدودا 0.4 میلیون دستگاه فروش گوشی های سونی کم شده و افت فروش در مقایسه با همین دوره از سال قبل چشمگیرتر و برابر با 1.8 میلیون دستگاه بوده است. مجموع درآمد سونی از بخش موبایل خود 1 میلیارد دلار بوده است. با اینکه سونی سعی کرده هزینه های بخش موبایل را کاهش دهد، این شرکت در این بخش متحمل ضرر 265 میلیون دلاری شده است و فروش گوشی های این شرکت در اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه کاهش پیدا کرده است.

Sony-mobile-Q3-2018

در ادامه سونی هم که از بخش موبایل خود به نوعی ناامید شده، انتظارات خود از این بخش در آینده را نیز باری دیگر کاهش داده است. کمپانی ژاپنی انتظار فروش 10 میلیون دستگاه گوشی را تا پایان سال مالی 2019 داشت اما در ماه جولای میزان فروش احتمالی را به 9 میلیون دستگاه کاهش داد و حالا بار دیگر این عدد را به 7 میلیون دستگاه تقلیل داده است. اکنون انتظار میرود تا پایان سال مالی 2019 سونی موبایل ضرر 841 میلیون دلاری را تجربه کند که به طور محسوسی از ضرر پیش بینی شده قبلی به مبلغ 264 میلیون دلار بیشتر است.

پیش از این سونی امیدوار بود که به لطف فناوری 5G، بخش موبایل این شرکت تا اواخر سال 2019 و یا اوایل سال 2020 تبدیل به بخشی سودآور شود اما حالا کمپانی ژاپنی انتظار ادامه ضرر دهی سونی موبایل را حداقل تا اوایل سال 2020 دارد. همچنین سونی اعلام کرده است که هزینه های عملیاتی مرتبط با کسب و کار را 50 درصد کاهش خواهد داد.