زنگ خطر جدید برای پردازش های استخراج بیت کوین!
1 min read

زنگ خطر جدید برای پردازش های استخراج بیت کوین!

مشکلات گرمایشی زمین امروزه به یک زنگ خطر بزرگ مبدل شده است؛ تفاوتی نمی کند که در کجای این کره خاکی زندگی می کنید؛ وظیفه تمامی ما حرکت در راستای کاهش دمای کره زمین است. طبق گزارش های منتشر شده، دمای کره زمین در سالهای اخیر با میانگین 2 درجه سانتی گراد افزایش، بسیار خطر ساز شده و می تواند حیات بسیاری از انسان ها را با خطر جدی روبرو سازد.

در همین راستا دانشمندانی که در این زمینه به فعالیت مشغول هستند، یک خطر جدید را به عنوان دشمن جدید اکوسیستم طبیعی زمین معرفی کرده اند؛ "استخراج بیت کوین" می تواند به طور بلقوه بر افزایش سریع دمای کره زمین تاثیر بگذارد. این دانشمندان و محققان، خواستار سیاست ها و مقرراتی شدند که به جلوگیری از گرم شدن کره زمین می انجامد. به خطر افتادن آب های شیرین، غیر قابل سکونت بودن بخش هایی از کره زمین و مواردی از این دست، تنها برخی از نگرانی هایی است که در رابطه با گرم شدن زمین وجود دارد.

خطر جدیدی که کره زمین را در زمینه افزایش دما مورد تهدید قرار داده است، پردازش هایی است که به استخراج بیت کوین می انجامد. افزون بر دمایی که از سخت افزارها برای این منظور تولید می گردد، تامین نیروی برق نیز بخشی دیگر از نگرانی ها را شامل می شود. با توجه به آخرین آماری که در سال 2017 منتشر شده است، انرژی مورد استفاده برای بیت کوین در خوش بینانه ترین حالت به 42 ترا وات رسیده است که این یعنی CO2 منتشر شده برابر با 1 میلیون بار پرواز بر فراز اقیانوس اطلس است!

به گزارش Nature Climate Change، در صورتی که تدابیری برای کنترل این پردازش های سنگین صورت نگیرد، تا سال 2033 گرمای زمین مجددا با 2 درجه سانتی گراد افزایش مواجه شده و تنها در مدت 16 سال، با مشکلاتی دست و پنجه نرم خواهیم کرد که قابل بازگشت و ترمیم نخواهند بود. در سال 2017، مقدار 69 میلیون تن متریک از گازهای CO2 به دلیل پردازش های سخت افزاری ماینینگ در جو منتشر شده است. به نظر این یک خطر جدید و البته بسیار جدی است که باید فکری به حال آن کرد!