مک بوک پرو با گرافیک های AMD Vega بروزرسانی شد
1 min read

مک بوک پرو با گرافیک های AMD Vega بروزرسانی شد

شرکت اپل در جریان رویداد 30 اکتبر نیویورک خود از نسخه بروزرسانی شده مک بوک پرو با گرافیک های قدرتمند AMD Vega رونمایی کرد. در این رویداد شاهد رونمایی مک مینی جدید، مک بوک ایر نسل جدید و آیپد پرو 2018 بودیم که هر یک با طراحی بهبودیافته و مشخصاتی بهتر رونمایی شدند.

در این میان اپل به عنوان نکته پایانی نسخه بروزرسانی شده مک بوک پرو را که از گرافیک های سری AMD Vega بهره می برد، رونمایی کرد. مک بوک پرو در مقایسه با مک بوک ایر لپتاپ قدرتمند اپل محسوب شده و با قیمت بشتری به فروش می رسد.

با افزوده شدن گرافیک های سری AMD Vega به این لپتاپ می توان انتظار قیمت بیشتری نسبت به مدل های موجود داشت. گفته می شود این لپتاپ ماه آینده با گرافیک Radeon Pro Vega AMD روانه بازار خواهد شد. به ادعای اپل این گرافیک 60 درصد عملکرد بهتر برای ویرایش ویدئو، طراحی های سه بعدی و برخی کارهای از این دست دارد.

شرکت AMD نخستین بار کارت های گرافیکی Vega را برای سیستم های دسکتاپی معرفی کرد. محصولی که شرکت موردبحث آن را برای رقابتی سخت با رقیب دیرینه یعنی انویدیا توسعه داده است. اگر شما نمی خواهید مک بوک پرو جدید با کارت گرافیک Vega را خریداری کنید، می توانید با کمک داک گرافیک اکسترنال کارت های گرافیکی دسکتاپی را برای افزایش قدرت لپتاپ خود به کار گیرید. اپل لیستی از کارت های گرافیکی Vega سازگار با مک بوک پرو را در وب سایت خود منتشر کرده است.

متاسفانه کوپرتینویی ها اشاره ای به قیمت نسخه بروزرسانی شده مک بوک پرو نکردند اما پیش بینی می شود در مقایسه با مدل های فعلی افزایش هزینه ای را به دنبال داشته باشد. این محصول از 14 نوامبر سال جاری از طریق فروشگاه های معتبر و اپل قابل خریداری خواهد بود.