آمار فروش تلویزیون های OLED پس از 5 سال جالب است!

نسل جدید تلویزیون های OLED را می توان در زمره برترین نمایشگرهای تلویزیونی جهان دسته بندی کرد؛ شرکت LG، اینک پس از 5 سال اعلام کرده است که فروش تلویزیون های OLED این شرکت به مرز سودآوری رسیده است. LG Electronics به تازگی یک گزارش تکمیلی از فروش تلویزیون های OLED را منتشر کرده است. به گفته این کمپانی، سالهای 2018 و 2019 حیاتی ترین سالهایی هستند که فروش تلویزیون های OLED در آنها نمایان می گردد.

تلویزیون های OLED برای نخستین بار در سال 2013 معرفی شدند؛ این فناوری نیز به مانند بسیاری از فناوری های دیگر، در نسل اول های دارای نقاط ضعفی مانند مشکلات در برخی رنگ های آبی، شدت نور و پاسخ به فرکانس بود. اما پس از سالها تجربه و توسعه، بسیاری از این مشکلات از میان برداشته شده و تلویزیون های OLED امروزه مانند یک سنگ تراش خورده، حاصل تجربه نهایی ال جی هستند. در سال 2013 تنها 200 هزار تلویزیون OLED به فروش رفت و این در حالی است که در سال 2017، ال جی موفق به فروش 1.7 میلیون تلویزیون OLED در سراسر جهان شده است.

امروزه تلویزیون های OLED این شرکت با فناوری هایی از جمله Crystal Sound OLED، سیستم عامل هوشمند WEB OS و در دقت های 4K/HDR و در سال 2019 با نسخه های 8K به تولید می رسند. این شرکت امروزه تامین پنل های OLED شرکت های دیگر از جمله Sony, Panasonic, Loewe, Grundig, B&O و Philips را بر عهده دارد. تولید تلویزیون های OLED در نیمه نخست سال 2018 به دو برابر به نسبت مدت زمان مشابه در سال 2017 رسیده و پیشبینی می گردد که تا پایان سال 2018، تعداد 2.9 میلیون پنل OLED در سراسر جهان به فروش برسد. همچنین ال جی در سال 2019 یک کارخانه جدید را در Guangzhou، کشور چین، راه اندازی خواهد کرد. LG Display در 3 ماهه سوم سال 2018 مقدار 18 میلیارد وان (Won) سود خالص را از فروش تمامی صفحه نمایش های خود بدست آورده است.