توضیحات هواوی در خصوص مشکلات صفحه‌نمایش Mate 20 Pro
1 min read

توضیحات هواوی در خصوص مشکلات صفحه‌نمایش Mate 20 Pro

کمی بعد از آنکه گوشی میت 20 پرو هواوی به دست کاربران رسید، تعداد زیادی از کاربران خبر از ایجاد مشکلات عجیب در صفحه‌نمایش این گوشی دادند. انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت تأثیر این موضوع قرار گرفت و در نهایت هواوی نسبت به مشکل ایجاد شده، عکس‎‌العمل نشان داد. اما مطمئناً کاربرانی که این گوشی را تهیه کرده‌اند با پاسخ هواوی خشنود نخواهند شد. هواوی گفت:

میت 20 پرو از یک صفحه‌نمایش OLED انعطاف‌پذیر به همراه با جزئیات ویژه طراحی لبه‌های خمیده برای بالا بردن تجربه بصری در دست گرفتن راحت می‌باشد. این موضوع ممکن است منجر به تغییرات رنگی جزئی در زمان نگاه کردن به گوشی از زوایای مختلف شود.

در شرایط بسیار کم نور، زمانیکه روشنایی صفحه‌نمایش بسیار پایین است و یا زمانیکه از تصاویر پس‌زمینه تاریک استفاده می‌شود، این تفاوت‌ها می‌تواند اغراق آمیز باشد. اگر این موضوع بر روی استفاده عادی شما از دستگاه تأثیر می‌گذارد، با گوشی خود را به مرکز خدمات پشتیبانی مراجعه کنید.

هواوی می‌گوید که این تغییر رنگ طبیعی است و تنها زمانی اتفاق می‌افتد که شما در یک شرایط محیطی خاص قرار گرفته باشید. با این حال، شواهد نشان می‌دهد که این مشکل در مقایسه با گوشی‌های دیگر با یک صفحه نمایش مشابه، جدی‌تر است. هواوی تأیید کرده که اگر این مشکل باعث ناراحتی شما می‌شود، بخش خدمات هواوی گوشی شما را تعویض و یا تعمیر خواهد کرد. اما اگر موضوع تغییر رنگ جدی باشد، به روی همه دستگاه‌ها تأثیرگذار خواهد بود، نه بخشی از آنها.

به نظر می‌رسد که این مشکل زمانی ظاهر می‌شود که تصویر پس‌زمینه خاکستری تیره باشد، و یا در بعضی موارد زمانیکه سفید باشد. البته به میزان روشنایی صفحه هم ربط دارد، اگر در یک محیط تاریک باشید، این تغییر رنگ به وضوح در لبه‌های صفحه‌نمایش مشخص است. به گفته کاربران این مشکل در میان دستگاه‌هایی دیده می‌شودکه از پنل OLED شرکت ال‌جی استفاده کرده‌اند، در حالیکه پنل‌های BOE مشکلی مشابه با آن ندارند. علاوه‌براین کاربران گفته‌اند که این تغییر رنگ در طول زمان برحسته‌تر می‌شود و دلیل آن را استفاده از چسب‌هایی عنوان کرده‌اند که هواوی برای صفحه نمایش گوشی از آن استفاده کرده است. هشتگ #gluegate در شبکه‌های اجتماعی به همین موضوع اختصاص دارد.

این مشکلی است که در صورت ادامه‌دار بودن، می‌تواند آینده پرچمدار هواوی را طور کلی نابود کند، چرا که به نظر م‌رسد هواوی در خصوص این مشکل رفع مسئولیت کرده است. البته ممکن است دلیل این نوع واکنش این باشد که آنها هنوز در حال انجام تحقیقات داخلی هستند. در هر حال، امیدواریم که به زودی هواوی برنامه‌ای برای عرضه بیانیه‌ای قاطع‌تر در خصوص این مشکل و چگونگی رفع آن در نظر داشته باشد.