گوشی‌های هوشمندی جدید با باتری‌هایی نه چندان رضایت بخش

به تازگی گزارشی توسط یکی از خبرنگاران واشنگتن پست منتشر شده است که در آن باتری یک سری از گوشی‌های هوشمند محبوب اندرویدی و iOS مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج این گزارش نشان می‌دهد که نه تنها تعدادی از این گوشی‌ها، باتری بهتری در مقایسه با نسل قبلی خود نداشتند، بلکه عملکرد آنها بدتر نیز شده بود.

باور بسیاری براینست که گوشی‌های هوشمند جدیدتر، باتری بهتری هم خواهند داشت. اما گزارش واشنگتن پست نشان می‌دهد که در بعضی موارد، باتری دستگاه‌های قدیمی‌تر بهتر از نسل جدیدشان عمل می‌کنند. به عنوان مثال پیکسل 2 و پیکسل 2 XL بهتر از پیکسل 3 گوگل عملکرده‌اند. هرچند که که با این وجود نتوانستند عملکرد بهتری در مقایسه با پیکسل 3 XL داشته باشند. برای دستگاه‌های iOS به نظر می‌رسد که آیفون 8 پلاس عملکرد بهتری از پرچمداران سال 2018، یعنی آیفون XS Max و آیفون XS داشته. البته آیفون XR با اختلاف قابل ملاحظه‌ای بهترین عملکرد را در میان تمام گوشی‌های اپل داشته است. گلکسی نوت 9 سامسونگ هم با اختلاف بهترین عملکرد باتری را در میان گوشی‌های اندرویدی داشته است.

در تصویر زیر می‌توانید نتایج کامل این بررسی را مشاهده بفرمایید:

باوجود ناهماهنگی در میان پیکسل‌ها و آیفون‌ها، به نظر می‌رسد که گوشی‌های مدرن‌تر باتری بهترین در مقایسه با نسل قبلی خود داشته باشند. البته نتایج نشان می‌دهد که گوشی‌های بزرگتر، باتری بهتری دارند و این طبیعتاً به دلیل اندازه بزرگتر باتری است که در آنها تعبیه شده. در تستی که توسط این خبرنگار صورت گرفته، میزان روشنایی همه گوشی‌ها توسط دستگاه تنظیم شده، سپس با استفاده از یک اسکریپت گوشی‌ها در صفحات وب چرخیده‌اند. نتایج مدت زمانی را نشان می‌دهد که باتری گوشی از 100 به صفر رسیده است.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا عمر باتری گوشی‌های قدیمی بهتر از نسل جدید بوده و یا عکس این قضیه صحیح است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.