نسخه 5G گلکسی اس 10 مجهز به مودم اختصاصی سامسونگ و اگزینوس 9820 خواهد بود

5G از جدیدترین و مهم ترین فناوری های مربوط به موبایل محسوب میشود که به دلیل اهمیت بسیار بالا، همه سازندگان اصلی را به خود درگیر کرده و هر کمپانی با استراتژی خاص خود در حال کار بر روی نسل جدید ارتباطات همراه است. سامسونگ هم طبیعتا به عنوان بزرگترین سازنده گوشی موبایل در جهان، نگاه ویژه ای به این فناوری دارد و پیش بینی شده است که گلکسی اس 10، پرچمدار سال آینده این کمپانی دارای نسخه ای با پشتیبانی از شبکه 5G نیز باشد. از مهم ترین سوالات پیرامون این دستگاه این بوده است که سامسونگ از چه تراشه ای در گلکسی اس 10 5G استفاده خواهد کرد. در این مورد گزارش جدیدی منتشر شده که به ما در این مورد پاسخ میدهد.

بر اساس این گزارش، دست کم در نسخه 5G گلکسی اس 10 سامسونگ از تراشه های اسنپدراگون کوالکام استفاده نخواهد شد. داستان از این قرار است که در میان رقابت شدید کمپانی ها در توسعه تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای بهره گیری از شبکه 5G، سامسونگ تصمیم گرفته پردازنده سازگار با 5G خود را اختصاصا توسعه دهد. این تراشه به طور مخصوص برای گلکسی اس 10، پرچمدار مهم سال بعد کمپانی توسعه داده میشود و سامسونگ را از دیگر تراشه سازان بی نیاز میکند. روز گذشته سامسونگ اقدام به رونمایی از تراشه جدید اگزینوس 9820 کرد که این تراشه در گلکسی اس 10 به همراه مودم اگزینوس 5100 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برای آن دسته از کاربرانی که اطلاعی از نسخه 5G گلکسی اس 10 ندارند باید گفت که این مدل همراه با احتمالا سه نسخه دیگر از این پرچمدار در اوایل سال 2019 رونمایی خواهد شد. سامسونگ احتمالا مدل 5G پرچمدار خود را فقط در کشورهای آمریکا، چین و البته کره جنوبی به فروش خواهد رساند. این در حالیست که در سال های قبل، هر سه کشور یاد شده نسخه اسنپدراگون پرچمداران سامسونگ را دریافت میکردند. به همین دلیل انتظار میرفت سامسونگ نسخه مخصوص این سه کشور را به چیپست اسنپدراگون 8150 کوالکام که در آینده معرفی خواهد شد، به همراه مودم Snapdragon X50 مجهز کند. در صورتی که سامسونگ بتواند کاملا مستقل اقدام به تولید تراشه های 5G کند، قدم بزرگ و مهمی برای غول کره ای محسوب میشود. با این کار سفارش سامسونگ از کوالکام کاهش پیدا خواهد کرد و گلکسی های 5G مجهز به چیپست های اگزینوس روانه بازارهای منتخبی همچون امریکا و کره جنوبی خواهند شد.