آیا انویدیا در کارت گرافیک های میان رده قید RTX را خواهد زد؟
1 min read

آیا انویدیا در کارت گرافیک های میان رده قید RTX را خواهد زد؟

همانطور که می دانید، کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX 20 به تازگی در مدل های RTX2080/Ti و RTX2070 معرفی شده و به زودی در تمامی گونه ها در بازارهای جهانی ظاهر می شوند. در این میان انویدیا برای نخستین بار از 3 هسته متفاوت در کارت گرافیک های خود استفاده کرده است که دست کم یک گونه از آنها به منظور اجرای قابلیت پیشرفته RTX یا Real Time Ray Tracing است. این مسئله تا حدودی به افزایش قیمت کارت گرافیک های این شرکت کمک می کند.

اما بسیاری از کاربران خواهان تهیه مدل های جدید با معماری "ولتا" اما قیمت تمام شده کمتر هستند. در همین راستا انویدیا در جریان کنفرانس Citi 2018 Global Technology، به این مسئله اشاره کرده و خبری دلگرم کننده را به کاربران داده است؛ این شرکت تائید کرده است که در برخی مدل های میان رده و پایین رده، از فناوری RTX استفاده نشده و به همین علت قیمت تمام شده آنها پایین تر خواهد بود. هر چند که فرصت استفاده از تکنولوژی RTX از میان برداشته می شود، اما تمام تمرکز بر روی ویژگی های دیگر باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر اما توسعه دهنگان بازی که فرصت و هزینه هایی را صرف این تکنیک کرده اند، می توانند متحمل ضرر و زیان باشند پس شاید انویدیا تنها در گونه هایی محدود از این تکنیک صرف نظر نماید. انویدیا آفریننده تکنیک Real Time Ray Tracing است و وظیفه توسعه و هدایت آن را بر اساس سیاست های فنی بر عهده دارد؛ پس شاید نمی توان به عدم تکرار آن در کارت گرافیک های متعدد امیدوار بود.