فورت‌نایت اندروید 15 میلیون بار دانلود شده است

دور زدن گوگل پلی ریسکی بود که کمپانی توسعه دهنده Fortnite، یعنی اپیک گیمز برای عرضه این بازی به جان خرید. حالا به نظر میرسد که نه تنها اپیک با این حرکت خود ضرر نکرده، بلکه استقبال از فورت نایت حتی از انتظار آنها نیز بالاتر بوده است. در مدت سه هفته ای که این بازی برای دستگاه های اندرویدی عرضه شده، تعداد دانلود آن قابل توجه بوده است.

کمپانی Epic در وبلاگ خود اعلام کرده است که بازی بتل رویال آنها توسط 23 میلیون بازیکن در سیستم عامل گوگل نصب و بازی می شود که از این تعداد 15 میلیون فایل APK بازی را نصب کرده اند. این در حالیست که تنها 21 روز از زمان عرضه بازی فورت نایت برای سیستم عامل اندروید می گذرد. مانند هر خبری از فورت نایت که حاکی از درآمد بیشتر برای اپیک می باشد، این خبر هم به همین ترتیب است. چرا که خبر موفقیت بازی در پلت فرم اندروید، آن هم در شرایطی که قرار نیست گوگل سود 30 درصدی از عرضه آن در گوگل پلی داشته باشد، به معنی درآمد بیشتر برای اپیک خواهد بود.

علاوه بر خبر تعداد دانلود بازی در اندروید، اپیک همچنین در خصوص خطرات امنیتی بالقوه ای که به دلیل عرضه نشده آن در گوگل پلی کاربران اندرویدی را تهدید می کند، نیز توضیحاتی منتشر کرده است. این کمپانی گفته است که تا کنون جلوی کار 47 وب سایت که به طور غیرقانونی بازی فورت نایت برای اندروید را عرضه کرده اند گرفته اند. بسیاری از آنها دارای آلوده به بدافزار بوده اند. اپیک اعلام کرده است که به فعالیت خود در جهت مسدود کردن اینگونه وب سایت ها ادامه خواهد داد و در این زمینه با شرکت های امنیتی همکاری خواهد کرد.