اپل و سامسونگ صاحب محبوبت‌ترین گوشی‌های بالارده در جهان‌اند
1 min read

اپل و سامسونگ صاحب محبوبت‌ترین گوشی‌های بالارده در جهان‌اند

در 3 ماهه سوم سال 2018 فروش جهانی گوشی‌های هوشمند 5 درصد کاهش یافته است. این اطلاعات توسط موسسه تحقیقاتی کانترپوینت پیش‌تر گردآوری شده بود. اما طبق گزارش جدیدی که آنها منتشر کرده‌اند در واقع بازار گوشی‌های پریمیوم و بالارده رشد چشمگیری داشته است.

در طول ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر فروش گوشی‌هایی که قیمت آنها 400 دلار یا بالاتر بوده، 22 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده بود. این در حالیست که در سال گذشته در همان دوران فروش این گوشی‌ها 3 درصد از سهم بازار بود و حالا 19 درصد افزایش پیدا کرده است. از این میزان تقریباً نیمی از گوشی‌های فروخته شده بالارده در سه ماهه مورد نظر آیفون‌های اپل بوده‌اند. پس از آن سامسونگ با سهم 22 درصدی در جایگاه دوم قرار دارد و هوآوی با 12 درصد در جایگاه سوم. این اولین باری است که سهم هوآوی در فروش از بازار گوشی‌های پریمیموم 2 رقمی شده است.

در بازار گوشی‌های با قیمت 400 تا 600 دلار، سامسونگ 25 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده که رقم قابل توجهی است. اپل و هواوی به ترتیب با 21 و 17 درصد جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. ویوو و اوپو هم به لطف محبوبیت خود در سرزمین مادری، یعنی چین در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند. شیائومی هم با گرفتن 6 درصد از سهم بازار در جایگاه ششم قرار دارد.

در بخش گوشی‌های 600 تا 800 دلاری، بازار در اختیار 2 برند سامسونگ و اپل بوده است و این دو کمپانی در مجموع 82 درصد از بازار گوشی‌ها در این رنج قیمتی را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال، در بخش گوشی‌هایی که قیمت آنها بالای 800 دلار است اپل یک تنه با 79 درصد برند محبوب بازار است و این به لطف آیفون 10 سال گذشته و آیفون‌های XS و XS Max حاصل شده است.

با وجود آنکه وان‌پلاس جایی در میان 5 شرکت برتر در مقیاس جهانی ندارد، موسسه تحقیقاتی کانترپوینت از این برند به عنوان یکی از سریع‌ترین رشدها در بازار 400-600 دلاری یاد کرده است، که در نتیجه محبوبیت در بازار هند، چین و انگلستان حاصل شده است. گوگل هم همچنان به رشد خود در سه ماهه سوم ادامه داده است و در بازار غرب اروپا و آمریکایی شمالی جزء 5 برند محبوب به حساب می‌آید.