کنفرانس انویدیا: کارت گرافیک های قدرتمند در لپ تاپ های گیمینگ!
1 min read

کنفرانس انویدیا: کارت گرافیک های قدرتمند در لپ تاپ های گیمینگ!

همچنان با شما هستیم به همراه کنفرانس انویدیا در حاشیه مراسم CES 2019، در لاس وگاس، ایالات متحده آمریکا. پس از معرفی رسمی کارت گرافیک RTX 2060، انویدیا به تمامی اخبار حواشی کارت گرافیک های "کلاس نوت بوک" پایان داده و این محصولات جذاب را به طور رسمی معرفی کرد.

همانطور که انتظار می رفت، کارت گرافیک های RTX 2070, RTX 2080 و RTX 2080 Ti و حتی GeForce RTX 2060 در این حوزه رونمایی شدند. این محصولات تماما از فناوری پیشرفته Real Time Ray Tracking پشتیبانی کرده و به زودی 40 مدل لپ تاپ جدید با این کارت گرافیک ها معرفی خواهند شد. Battlefield V با نرخ فریم 60 فریم در ثانیه، کاری نه چندان دشوار برای این محصولات اعلام شده است.

به گفته مدیر عامل انویدیا، Jensen Huang، قدرت پردازشی در معمول ترین کارت گرافیک های RTX، می تواند قدرت گرافیکی یک لپ تاپ را تا 2 برابر بیشتر از یک کنسول PS4 ببرد. فناوری Max-Q در سال گذشته توسط این شرکت معرفی شد که نوعی کنترل فرکانس به دلیل بهبود وضعیت TDP و حرارت بود؛ اینک شاهد استفاده از Max-Q در کارت گرافیک های جدید Turing نیز خواهیم بود.

کارت گرافیک Nvidia RTX 2080 Max-Q در بخش عملکرد تا 20 درصد بهتر از GeForce GTX 1080 Max-Q است که برای یک ارتقاء نسلی عدد مناسبی به نظر می رسد. همچنین بهره وری از انرژی نیز در آن تا 40 درصد به نسبت برادر بزرگتر خود، بهبود یافته است. به عنوان مثال لپ تاپ های باریک گیمینگ مانند MSI Stealth و ASUS Zephyrus M می توانند با باتری خود حتی تا 8 ساعت بدون نیاز به شارژ، مورد استفاده قرار گیرند.

کارت گرافیک GeForce RTX 2070 نیز تا 20 درصد سریعتر از GTX 1070 است. به یاد داشته باشید که افزایش پرفورمنس باید با در نظر گرفتن پرفورمنس بازی ها صورت گیرد. به هر حال GeForce RTX 2060 نیز تا 50 درصد سریعتر از GTX 1060 کلاس لپ تاپی خواهد بود. لپ تاپ های گیمینگ به همراه کارت گرافیک های فوق به زودی از سوی انویدیا معرفی شده و با خرید بسیاری از مدل ها، بازی Battlefield V نیز به صورت رایگان در اختیار خریداران قرار می گیرد.