مایکروسافت در اندیشه ساخت شارژر های مغناطیسی USB-C
1 min read

مایکروسافت در اندیشه ساخت شارژر های مغناطیسی USB-C

وقتی صحبت از دستگاه های همراه می شود، شارژ کردن آن ها به عنوان یک مشکل رایج عنوان می شود. معمولا پس مدتی استفاده از شارژر های سیمی، خود سیم یا اتصال دهنده ها دچار آسیب می شوند. به منظور پرهیز از این مشکل، برخی از تولیدکنندگان دستگاه ها به سراغ اتصال دهنده های مغناطیسی می روند. اپل و مایکروسافت از پرکارترین کمپانی ها در این زمینه هستند. اگرچه تا کنون اکثر این اتصال دهنده های اختصاصی بوده اند، اما به نظر می رسد که مایکروسافت به منظور استاندارد سازی قصد دارد تا از شارژر های USB-C مغناطیسی استفاده کند.

مزیت اصلی اتصال دهنده های مغناطیسی، قابلیت جداسازی بدون آسیب آن ها است. این مسئله در دستگاه های قابل حمل مانند سورفیس ها باعث می شود تا در مواقعی که کابل به ناگهان کشیده می شود اتصال شارژر به صورت کاملا امن جدا شود. MagSafe اپل نیز از همین پیاده سازی بهره می برد. مایکروسافت نیز اتصال دهنده های ویژه سورفیس را ارائه می کند. درحالی که اپل بیخیال MagSafe شده است، به نظر می رسد که مایکروسافت در مسیر درستی در حال حرکت است؛ این کمپانی یک حق اختراع را برای پیاده سازی شارژر های USB-C مغناطیسی ثبت کرده است.

استفاده از USB Type-C بسیار منطقی به نظر می رسد. این تکنولوژی هم اکنون علاوه بر یک پورت شارژ رایج، نقش یک پورت انتقال داده را نیز در بسیاری از دستگاه ها بازی می کند. این پورت هم اکنون به عنوان بخشی از Thunderbolt 3 و USB-PD قدرتی فراتر از نیاز بسیاری از دستگاه های همراه را فراهم می کند. اپل نیز در این زمینه یک قدم پیش تر نهاده و در حال ساخت لپ تاپ هایی است که تنها شامل پورت USB-C می شوند. مایکروسافت اما ممکن است با استاندارد سازی پورت ها در این مسیر گام بردارد. این استاندارد از نظر قابلیت بسیار شبیه به اتصال دهنده های سورفیس است؛ اگرچه که این دو با هم سازگار نیستند.

ساخت USB-C مغناطیسی تمام مزایای شارژ مغناطیسی و USB-C را در ازای هزینه ای کم به ارمغان خواهد آورد. پورت USB-C مغناطیسی سبب می شود که تنها یک پورت حقیقتا عملیات شارژ کردن را انجام دهد. علاوه براین، این پورت می تواند به عنوان یک کابل USB-C نیز مورد استفاده قرار گیرد. این مسئله یعنی درصورتی که شارژر مغناطیسی در دسترس نباشد قابلیت استفاده از یک کابل و شارژر دیگر وجود دارد. در حال حاضر، ما فقط می توانیم منتظر باشیم زیرا ثبت یک حق اختراع تنها مرحله اول بوده و طول خواهید کشید که این تکنولوژی در بازار ارائه شود.