رونمایی JBL از اسپیکر بی‌سیم Flip 5 وJR POP در نمایشگاه CES 2019

JBL یکی از جذاب‌ترین غرفه‌های نمایشگاه CES 2019 را به خود اختصاص داده است. این شرکت امروز از جانشین اسپیکرهای بسیار محبوب سال 2017، یعنی Flip 4 رونمایی کرد. به طور کلی؛ JBL Flip 5 تفاوت بسیار فاحشی با نسل قبلی خود ندارد. با این حال این اسپیکر دارای طراحی آکوستیک و نوعی درایور خاص خود، که احتمالاً با طراحی بیضی شکل آن هماهنگ است، دارد. از آنجاییکه فلیپ 5 یک اسپیکر بی‌سیم به حساب می‌آید کاربرد اصلی آن در سفر و استفاده در فضای باز است. این دستگاه برای تقویت صدای خروجی دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود.

در کنار ویژگی‌های صدایی خوب این دستگاه، فلیپ 5 دارای گواهینامه مقاومت ضدآب IPX7 است، امکان پاسخ دادن تماس‌های تلفنی از طریق آن وجود دارد و یک بار شارژ، باتری آن 12 ساعت فعال خواهد بود. علاوه‌براین یک پورت USB-C برای شارژ وجود دارد. امکان استریم صوتی از طریق وای‌فای در این دستگاه وجود ندارد. از پشتیبانی از دستیارهای مجازی هم در این دستگاه حرفی به میان نیامده است. JBL اسپیکر جدید خود را در 11 رنگ زیبا در فصل بهار به بازار عرضه خواهد کرد. قیمت این محصول 100 دلار خواهد بود.

اما علاوه‌بر فلیپ 5، جی‌بی‌ال یک اسپیکر بلوتوثی برای کودکان نیز معرفی کرده است. JBL JR POP تنها 30 دلار قیمت دارد، اما کاربرد آن برای کودکان چیست؟ می‌تواند به صورت خودکار اشعار زشت خوانندگان را سانسور کند؟ احتمالاً نه! طراحی آن به گونه‌ای است که برای کودکان جذاب به نظر می‌رسد. اما بهتر است که از روی ظاهر این دستگاه قضاوت نکنیم و ببینم که مشخصات فنی آن چیست.

از نظر فنی، اسپیکر JR POP جی‌بی‌ال دارای گواهینامه مقاومت در برابر آب IPX7 است و با هر بار شارژ می‌تواند 5 ساعت به خوبی کار کند. چراغ LED رنگارنگ این دستگاه نیز استفاده از آن را نه تنها برای کودکان که برای هر کسی جذاب می‌کند. در داخل جعبه این دستگاه هم استیکرهای مخصوصی قرار داده شده است.