اولین موتورسیکلت الکتریکی هارلی دیویدسون تابستان آینده با قیمت 30 هزار دلار وارد بازار میشود

پس از یک سال انتشار اخبار و اطلاعات مختلف درباره موتورسیکلت الکتریکی کمپانی مطرح هارلی دیویدسون، این شرکت سرانجام برنامه زمانی رسمی خود برای عرضه این دستگاه به بازار را منتشر کرد. به گفته هارلی دیویدسون موتورسیکلت الکتریکی این شرکت 30000 دلار قیمت خواهد داشت و آگوست آینده در اختیار خریداران قرار می گیرد. چنین مبلغی موتورسیکلت الکتریکی هارلی را به یکی از گران قیمت ترین دو چرخ های جهان تبدیل می کند.

طبق مشخصات فنی منتشر شده، این موتور که LiveWire نام دارد تنها در 3.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد که مشابه رکورد شتاب گیری سریعترین اتومبیل های جهان است، البته با این تفاوت که به جای چهار چرخ و یک اتاق فلزی، دو چرخ و آسمان آبی همراه شما خواهد بود! از جمله ویژگی های جالب LiveWire می توان به ارتباط LTE برای بررسی وضعیت موتورسیکلت و GPS برای رهیابی آن در صورت سرقت اشاره کرد. نکته بسیار مهم دیگر درباره یک موتورسیکلت الکتریکی مسافت قابل پیمایش آن با یک بار شارژ است. به گفته هارلی دیویدسون این موتورسیکلت می تواند مسافتی در حدود 180 کیلومتر را با یک شارژ طی کند که برای یک موتورسیکلت بسیار عالی به نظر می رسد.

از دیگر مشخصات LiveWire می توان به تکنولوژی شارژ سریع سطح 2، سیستم رانندگی هفت حالته شامل سه حالت قابل برنامه ریزی، ترمزهای ضد قفل، سیستم کنترل کشش، نمایشگر لمسی قابل شخصی سازی و پشتیبانی از سیستم های پخش صوتی به وسیله بلوتوث اشاره کرد. همچنین به گفته هارلی برای این موتورسیکلت "صدایی خاص" طراحی شده تا در زمان حرکت کردن از سیستم صوتی آن پخش شده و راننده و سایرین را از حرکت آن با خبر کند.