اچ‌تی‌سی از هدست‌های واقعیت مجازی Vive Pro Eye و Vive Cosmos VR در CES رونمایی کرد
1 min read

اچ‌تی‌سی از هدست‌های واقعیت مجازی Vive Pro Eye و Vive Cosmos VR در CES رونمایی کرد

باوجود آنکه وضعیت گوشی‌های HTC در بازار اصلا جالب نیست و ضررهای کمپانی در این بخش روزبه‌روز بیشتر و بیشتر می‌شود، هدست‌های واقعیت مجازی Vive همچنان از محبوب‌ترین‌ها در بازار هدست‌های VR به حساب می‌آیند. این شرکت تایوانی امروز و در طول برگزاری نمایشگاه CES از دو محصول جدید خود رونمایی کرد: Vive Pro Eye و Vive Cosmos.

Vive Pro Eye دارای قابلیت جالبی برای ردیابی چشم است است و یک منو ناوبری برای ردیابی حرکات چشم دارد. از این رو نیاز به کنترلر را در این هدست از بین می‌برد. HTC گفته است که این دستگاه "یک محصولی تکاملی در حوزه کسب‌وکار واقعیت مجازی" به حساب می‌آید و از این طریق اعلام کرده است که هدف این دستگاه چه گروهی است. هدست جدید اچ‌تی‌سی بدون شک امکان شبیه سازی تمرینی بهتر را در کسب‌وکارهای مربوطه فراهم می‌کند.

هدست واقعیت مجازی جدید اچ‌تی‌سی از قابلیتی تحت عنوان "foveated rendering" بهره می‌برد که ظاهراً کیفیت بصری بهتری را در درون هدست برای کاربر ارائه می‎کند. این بدان معنی است که تصاویر در همان جاهایی که شما به آن نگاه می‌کنید نمایش داده می‎شود و دیگر نیازی نیست چشم‌های خود را به مرکز صفحه نمایش قفل کنید، چرا که قابلیت جدید حرکات چشم شما را دنبال می‌کند و فقط در یک نقطه از هدست تصاویر نمایش داده نمی‌شوند. بنابراین مهم نیست که به کدام جهت نگاه کنید، تصاویر همیشه واضح‌اند. دیگر نیاز نیست سرتان را مستقیم نگه دارید و چشمانتان خیره به جلو باشد، حالا شما به راه می‌توانید سرتان را حرکت دهید و با چشمان خود به جهت‌های دیگر نگاه کنید. این هدست آنچه که شما می‌بینید را دنبال می‌کند و با استفاده از آن اطلاعات تجزیه وتحلیل می‌کند.

Vive Cosmos هدست دیگر اچ‌تی‌سی است که یک سیستم ردیابی از درون به بیرون به چهار دوربین و یک نمایشگر بالا جهنده دارد، که دیگر آن را از سیستم ردیاب خارجی بی نیاز می‌کند. HTC این هدست را با این کاربرد ساخته که می‌توان در همه جا از آن استفادع کرد. Cosmos احتمالاً با بیشتر سیستم‌های گیمینگ بالارده سازگار خواهد بود، اما اطلاعات خاصی در این رابطه منتشر نشده است.

حساب توئیتر HTC Vive ویدئویی از این محصول منتشر کرده است که نشان می‌دهد کنترلرهای حرکتی آن بازطراحی شده و در حال حاضر بیشتر شبیه به Oculus Touch به نظر می‌رسد تا نسل قبلی وایو. این کنترلرها دارای یک حلقه ردیابی، یک جوی استیک و یک سری افکت‌های نوری جذاب می‌باشند. نرم‌افزار Vive Reality System بر روی هدست Vive Cosmos اجرا خواهد شد که نسخه بازطراحی شده نرم‌افزار وایو است که حرکت بین تجربه‌های VR را بهتر از سابق امکان‌پذیر کرده است.

HTC در حال حاضر در خصوص قیمت محصولات جدید خود اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما با نزدیک شدن زمان عرضه آنها به بازار اطلاعات بیشتری به ویژه در رابطه با قیمت آنها منتشر خواهد شد.