نمایشگاه CES 2019: دو لپ تاپ گیمینگ ایسوس با سخت افزاری قدرتمند

ایسوس دیروز از لپ تاپ جدید گیمینگ با نام های FX505DY و FX705DY در CES 2019 رونمایی کرد. این دو لپ تاپ گیمینگ از آخرین پردازنده ی AMD یعنی پردازنده ی Ryzen 5 3550H چهار هسته ای بهره می برند. همچنین در این دو لپ تاپ شاهد 32 گیگابایت حافظه ی رم و دیگر امکانات پیشرفته هستیم که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

لپ تاپ 15.6 اینچی FX505DY و 17 اینچی FX705DY دارای قابی بسیار نازک NonoEdge هستند که طول عمر دستگاه را افزایش خواهند داد. طراحی هوشمندانه و دقت ساخت بالا، عملکرد این دو لپ تاپ را تحت تاثیر قرار داده است. از سوی دیگر در این دو مدل شاهد عمر باتری بالا، قیمت مناسب و تجربه ی بازی بهتر هستیم. نسل دوم پردازنده های AMD Ryzen با کد رمز Picasso و لیتوگرافی 12 نانومتری که APUهایی کارآمد برای لپ تاپ ها هستند ارائه شده است. پردازنده های Ryzen 5 3550H در لپ تاپ های گیمینگ FX505DY و FX705DY با 4 هسته و 8 رشته، عملکرد قابل قبولی را برای اجرای بازی های مختلف و کارهای روزمره به ارمغان می آورد.

توان مصرفی APU برابر با ۳۵ وات است که موجب افزایش طول عمر باتری می شود. گرافیک یکپارچه مبتنی بر Vega به APU این امکان را می دهد تا در حفظ انرژی و افزایش عمر باتری، عملکرد بهتری داشته باشد. عمر باتری در این دو مدل بیش از 7 ساعت پخش ویدیوی 1080p در مدل FX705DY و تقریبا 6 ساعت در مدل FX505DY این است. پردازنده های گرافیکی مجزا برای نمایش بازی های مختلف، عملکرد خوبی دارند. باید اشاره کنیم که نرخ بازسازی در مدل 17 اینچی، 60 هرتز بوده و در مدل 15 اینچی، 120 هرتز است در نتیجه در این دو مدل شاهد کاهش تاخیر ورودی و کاهش مکث خواهیم بود که تجربه ی منحصربه فردی را از بازی ها به ارمغان خواهند آورد.

از دیگر مواردی که باید در این دو مدل از لپ تاپ های گیمینگ اشاره کنیم این است که هر دو از زاویه دید گسترده ای بهره می برند در نتیجه از هر زاویه ای تصاویر قابل دید خواهند بود. در لپ تاپ های گیمینگ TUF، به لطف یک راه حل حرارتی مخصوص از گرم شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری می شود و درجه حرارت داخلی در طول زمان مدام چک خواهد شد در نتیجه عملکرد خوبی بر اساس محیط خواهند داشت. باید بگوییم که تکنولوژی HyperCool قادر است تا CPU و GPU را خنک نگه دارد و مانع ورود گرد و خاک شود. همچنین این تکنولوژی از گرم شدن قطعات جلوگیری خواهد کرد در نتیجه در استفاده ی طولانی مدت عملکردی پایدار و ثابت را ارائه می کند.

لپ تاپ هایFX505DY وFX705DY با طراحی خوب و بهره گیری از استاندارد MIL-STD-810G، مقاومت و سختی بالایی خواهند داشت و در برابر ضربه و لرزش های شدید بسیار مستحکم خواهند بود. از طرفی دیگر طراحی شش ضلعی در زیر لپ تاپ، درجه ی سختی آن را بیشتر کرده و مقاومت این دو محصول را تضمین می کند. صفحه کلید این سری لپ تاپ ها بسیار مقاوم هستند و کمی قدرتمند تر از یک کیبرد عادی برای تایپ کردن عمل می کنند. همچنین در کیبردها شاهد نورپردازی RGB هستیم که رنگ و جلوه ی خوبی به این لپ تاپ های گیمینگ ایسوس داده است. البته باید اشاره کنیم که این نورهای RGB به راحتی قابل تنظیم خواهند بود.

از دیگر ویژگی های این دو لپ تاپ می توان به WiFi 5، درگاه Ethernet، سه پورت USB و ورودی صوتی 7.1 کاناله برای ارائه ی صدایی فراگیر اشاره کرد.FX505DY و FX705DY را می توان به یک مانیتور یا تلویزیون از طریق HDMI 2.0 متصل کرد. قابلیت FreeSync با نمایشگرهای سازگار با HDMI کار می کند و بازی های صاف را حتی در صفحه های بزرگتر به ارمغان می آورد. به طور کلی این دو لپ تاپ گیمینگ ایسوس با پردازنده ای از AMD قادر است تا تجربه ی بی نظیری از بازی ها را در اختیارتان قرار دهد البته هنوز قیمت این دو محصول از سوی ایسوس اعلام نشده اما احتمالا قیمت مناسبی برای آنها تعیین خواهد شد.