تحریم غیر رسمی اپل در چین

تحلیلگران بانک مریل لینچ آمریکا به این نتیجه رسیده اند که اپل "با یک تحریم غیر رسمی" در هند و چین مواجه است. یک نظر سنجی انجام شده توسط محققان بازار و سهام این بانک، که Bloomberg آن را گزارش کرده است، نشان می دهد که تمایل کاربران این کشور ها برای ارتقاء آیفون هایشان کم شده و بیشتر توجه ها به سمت دستگاه های سامسونگ و هوآوی بوده است. علاوه براین، کمپانی بیان می کند که جنگ تجاری و صحبت های تنش زا به این موقعیت کمک نمی کند چرا که اپل در به عنوان قربانی اصلی این ماجرا متحمل ضرر می شود.

بنابه گزارش Bloomberg، اپل با مشکلات جدی در خارج از آمریکا مواجه است و از نظر تعداد فروش واحد ها در چین از جایگاه دوم به جایگاه سوم سقوط کرده است؛ سامسونگ، هوآوی و شیائومی به ترتیب در رده های اول، دوم وچهارم قرار دارند. با توجه به روند رو به رشد شیائومی و همچنین مشکلات اپل، دور از انتظار نیست که اگر تغییری اساسی در شرایط رخ ندهد، اپل از رتبه سوم نیز پایین تر بیاید.

گزارش بانک مریل لینچ آمریکا در این باره می گوید:

"بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط همکاران ما در بخش تحقیقات بازار و سهام، مشتریان چینی علاقه کمی به ارتقاء آیفون های خود نشان می دهند و بیشتر علاقمند به خرید دستگاه های شیائومی و سامسونگ هستند. این کاهش تقاضا برای محصولات اپل همچنین ممکن است به دلیل کاهش تقاضا کلی چینی ها برای محصولات آمریکایی باشد."

اخیرا، وال استریت ژورنال در گزارشی از عدم موفقیت آیفون XR خبر داده بود. علاوه بر این، همچنین گفته می شود که در راستای کاهش تقاضای بازار چین، فروشندگان اپل با یک کاهش فروش گسترده مواجه شده اند.با این حال، وزیر بازرگانی دولت ترامپ، ویلبور راس، گفته است که وضعیت کنونی اپل هیچ ربطی به تنش تجاری بین چین و آمریکا ندارد.