نمایشگاه CES 2019: اولین کارت صدای EVGA با نام NU-Audio معرفی شد

شرکت آمریکایی EVGA در CES 2019 به معرفی یک کارت صدای حرفه ای پرداخت! این کمپانی با معرفی EVGA NU-Audio، جاه طلبی های خود در حوزه سخت افزار را یادآور می شود. NU-Audio اولین کارت صدای داخلی، تولید شده توسط این شرکت است که از درگاه PCI-Express 2.0 x1 پشتیبانی کرده و در قلب آن پردازنده نسبتا پیشرفته ی XMOS xCORE 200 PCIe قرار گرفته است.

این کارت صدا دارای تراشه DAC مدل Asahi Kasei AK4493 که به همراه Analog Devices OP275 OPAMP و تراشه AD8056، دو کانال هدفون و یک کانال خروجی معمول را پوشش می دهند. در بخش ورودی یک تراشه Asahi Kasei AK5572 و Cirrus Logic CS53456 برای کانال های میکروفون و هر کانال ورودی نقش آفرینی خواهند کرد. این شرکت از ترکیب خازن های WIMA و Audio Note در تولید این کارت صدا استفاده کرده است.

کارت صدای EVGA NU-Audio نیروی مورد نیاز را از تغذیه کننده های SATA هم دریافت کرده و لایه های PCB آن با اتصال زمین از یکدیگر جدا شده اند. یک تنظیم کننده جریان Texas Instruments TPS7A47 نیز در آن به خدمت گرفته شده است. EVGA از یک محافظ EMI به جهت حفاظت از نویز های صوتی استفاده می کند.

در زمینه خروجی صدای آنالوگ با 2 کانال یا همان استریو، کارت صدای EVGA NU-Audio می تواند نسبت سیگنال به نویز 123 دسی بل را به خروجی منتقل سازد. پردازنده صوتی آن امکان اجرای صدا با کیفیت 32 بیت بر روی 384 کیلوهرتز را داراست. هر چند که قیمت گذاری این کارت صدا اعلام نشده است، اما با توجه به ویژگی های آن، با محصولی نه چندان ارزان روبرو هستیم.