نمایشگاه CES 2019: گیگابایت SSDهای AORUS RGB NVME را معرفی کرد
1 min read

نمایشگاه CES 2019: گیگابایت SSDهای AORUS RGB NVME را معرفی کرد

شرکت Gigabyte هم در CES 2019 حضور فعالی دارد؛ این شرکت که به تازگی وارد حوزه تولید مانیتورهای مخصوص بازی نیز شده است، گستره فعالیت های خود را از ماژول های رم DDR4 به حافظه ذخیره سازی دیجیتالی افزایش داده است. گیگابایت در این نمایشگاه از جدید دستاوردهای خود در این زمینه پرده برداری کرد.

دو محصول جدید این شرکت در حوزه ذخیره سازی نیمه هادی، شامل AORUS RGB M.2 و AORUS RGB AIC هستند. AORUS RGB M.2 ها به واقع SSDهای فرم استاندارد M.2 هستند AORUS RGB M.2 SSD در 2 ظرفیت 256 و 512 گیگابایت به تولید می رسد. یک پوشش خنک کننده بر روی ماژول های این خانواده نصب شده و نشان AORUS Falcon نیز بر روی آن حک شده است که در زیر این نشان دیودهای LED RGB نصب شده است.

به گفته ی گیگابایت، به دلیل استفاده از پروتکل پر سرعت NVME، سرعت این ماژول ها در خواندن و نوشتن، به حداکثر 3480 و 2000 مگابایت در ثانیه می رسد. و اما درایوهای AORUS RGB AIC هم سالید های فرم PCI-E هستند که بر روی اسلات های توسعه مادربرد قابل نصب بوده و از پروتکل NVME به جهت ارتباط با سیستم استفاده می نمایند. بر روی بدنه این درایو نشان AORUS Falcon به چشم می خورد و بالای آن نیز با نواری از دیودهای LED RGB تزئین شده است.

هر دو درایو با برنامه نرم افزاری RGB Fusion به جهت مدیریت و هماهنگ سازی ضربان و …سازگار هستند. AORUS RGB AIC ها در ظرفیت های 512 گیگابایت و 1 ترابایت تولید شده و حداکثر سرعت خواندن و نوشتن نیز در آنها به 3480 و 3080 مگابایت در ثانیه خواهد رسید. هیت سینک و پوشش نصب شده بر روی آن دارای ضخامت 0.5 سانتی متر بوده و با استفاده از لایه LAIRD Thermal، تراشه ها به خوبی تهویه خواهند شد.