نمایشگاه CES 2019: مادربرد اورکلاکی EVGA Z390 Dark هم خودنمایی کرد
1 min read

نمایشگاه CES 2019: مادربرد اورکلاکی EVGA Z390 Dark هم خودنمایی کرد

یکی از مادربردهای پرچمداری که در CES 2019 رونمایی شده است، مادربرد EVGA Z390 Dark است. سری Dark از EVGA شامل مادربردهای سطح بالا و حرفه ای است. EVGA Z390 Dark در ماه دسامبر با انتشار اخباری، توانایی خود در اورکلاک را به اثبات رساند. EVGA از یک مدار PCB با 10 لایه در این مادربرد استفاده کرده است.

EVGA Z390 Dark دارای مدار تغذیه ای با 17 فاز رگولاتور است. SMT DIMMS ها امکان اورکلاک حرفه ای حافظه های رم را فراهم می سازند. افزون بر 2 نمایشگر LED می توان به سامانه صوتی Creative Audio + EVGA Nu Audio، دو تراشه Intel Gigabit NIC، تعداد 8 هدر هوشمند فن، تعداد 3 عدد تراشه BIOS و یک UEFI جدید با امکانات بیشتر در مادربرد EVGA Z390 Dark اشاره کرد. بایوس جدید شامل ربات OC و تست استرس درون BIOS است.

همچنین یک کلید فیزیکی بر روی مادربرد، امکان کاهش سرعت ضریب اورکلاک، به منظور انتخاب بهترین و با ثبات ترین فرکانس را فراهم کرده است. یک دکمه SafeBoot نیز بر روی برد تعبیه شده است. این مادربرد امکان برنامه ریزی و فلش بایوس را حتی بدون CPU، ممکن کرده است.

این مادربرد زیبا دارای 3 اسلات PCIe x16 بوده و خرج 150 درصدی طلای سوکت، از جمله دیگر ویژگی های آن به شمار می رود. Dark جدید با چیپست Z390، در فرم استاندارد E_ATX تولید شده است و بخش صوتی با سامانه Creative Sound Core3D به همراه پردازنده صوتی 4 هسته ای تکمیل می گردد. EVGA Z390 Dark دارای 8 پورت SATA و 3 درگاه M.2 است.