گوگل ترنسلیت ابزار جدید ادیتورهای ویکی پدیا
1 min read

گوگل ترنسلیت ابزار جدید ادیتورهای ویکی پدیا

گوگل ترنسلیت به بنیاد ویکی پدیا برای دستیابی به هدف خود مبنی بر موجود ساختن مقاله های ویکی پدیا به زبان های بیشتر کمک می کند. این بنیاد، گوگل ترنسلیت را به ابزار ترجمه خود اضافه کرده است تا ادیتورها از آن برای قرار دادن محتوا بر روی وبسایت های غیر انگلیسی ویکی پدیا استفاده کنند. ادیتورها می توانند از ابزاری که ویکی پدیا آن را "یکی از پیشرفته ترین سیستم های ترجمه ماشینی امروزی " می نامد، برای ترجمه اولیه استفاده کنند و سپس آن را جهت خوانایی مورد بازبینی و ویرایش قرار دهند.

ویکی پدیا می گوید که ادیتور های داوطلب این بنیاد از مدت ها پیش یکپارچه سازی گوگل ترنسلیت را تقاضا می کنند. براساس venturebeat، این حرکت به دنبال همکاری اخیر دو کمپانی صورت گرفته است؛ جایی که گوگل وعده داد تا دسترسی پست های انگلیسی ویکی پدیا را در اندونزی افزایشد دهد. گوگل همچنین در گذشته به ویکی پدیا کمک مالی کرده است.

علاوه بر ترجمه دقیق تر، گوگل ترنسلیت پشتیبانی از 15 زبان دیگر از جمله هاوسا، کردی (Kurmanji)، یوروبا و زولو را به پلتفرم خود اضافه می کند. تمام ترجمه های انجام شده توسط گوگل ترنسلیت تحت یک لاینسنس رایگان انجام شده و می توانند مستقیما به ویکی پدیا بازگردند. ویکی پدیا می گوید که هیچ داده ای را با گوگل به اشتراک نخواهد گذاشت و هیچ داده ای را نیز از غول تکنولوژی درخواست نخواهد کرد.