پلیر VLC به رکورد بیش از 3 میلیارد بار دانلود دست پیدا کرد–پشتیبانی از AirPlay درراه است

VLC یکی از محبوب‌ترین مدیا پلیرهای جهان برای کامپیوترهای دسکتاپ و موبایل به حساب می‌آید و ما تنها کسی نیستیم که این را می‌گوییم. محبوبیت این پلیر را می‌توان از تعداد دفعاتی که این برنامه دانلود شده است، درک کرد. VideoLan کمپانی سازنده برنامه VLC پلیرهفته گذشته و در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2019 در لاس وگاس اعلام کرد که این برنامه تا روز یکشنبه به رقم 3 میلیارد بار دانلود خواهد رسید.

حدود 25 درصد از این رقم چشمگیر از دستگاه‌های موبایل می‎آید، یعنی در حدود 750 میلیون دانلود این برنامه در پلت‌فرم‌های اندروید و iOS صورت گرفته است. اما VideoLan قرار نیست که به این ارقام راضی باشد و کار خود را در همین نقطه با پایان برساند. چرا که آنها در رابطه با برنامه‌های خود برای مدیا پلیر VLC اعلام کردند که به زودی پشتیبانی از AirPlay و VR (واقعیت مجازی) برای آن فراهم خواهد شد.

با پشتیبانی از VR کاربران VLC قادر خواهند بود تا فیلم‌های 2 بعدی سبک قدیم را در یک محیط تئاتر مجازی با استفاده از دستگاه‌های مخصوص این کار مانند HTC Vive تماشا کنند. یک ویژگی جذاب دیگر که به زودی به VLC اضافه خواهد شد پشتیبانی از AirPlay اپل است. پشتیبانی از AirPlay به کاربران اندرویدی این اجازه را می‌دهد تا ویدئوهای خود در گوشی هوشمندشان را در دستگاه‌های Apple TV پخش کنند. اگر برای شما سوال است که این قابلیت‌های جدید دقیقاً چه زمانی به برنامه VLC اضافه خواهد شد، نمایندگان VideoLanدر نمایشگاه گفتند که پشتیبانی از ایرپلی در حدود یک ماه دیگر به برنامه اضافه خواهد شد.

آخرین نکته‌ای که در رابطه با این برنامه مطرح شد، این بود که توسعه‌دهندگان VLC برنامه این را دارند تا کتابخانه رسانه‌ای بهتری برای آن فراهم کنند تا سوئیچ کردن از آی‌تیونز راحت‌تر باشد. سال گذشته امکان پشتیبانی از کروم کست به این پلیر اضافه شد و حالا در گام بعدی ایرپلی. به نظر می‌رسد که تجربه کاربری بهتر و راحت‌تر چیزی است که همواره سازندگان VLC به دنبال فراهم کردن آن بوده‌اند.