چگونه محفظه سیم‌کارت را بدون تجهیزات خفن باز کنیم؟
1 min read

چگونه محفظه سیم‌کارت را بدون تجهیزات خفن باز کنیم؟

گیره کاغذ شاید در فیلم‌های سینمایی برای باز کردن قفل‌های در به کار رود، اما در زندگی عادی ما کاربردهای خاصی به غیر از همان اتصال چند کاغذ به یکدیگر ندارد. اما اگر منصفانه به ماجرا نگاه کنیم شاید بتوانیم از آن برای کاربردهای دیگری مانند باز کردن شیار سیم‌کارت در گوشی هوشمندمان نیز استفاده کنیم. اما سنجاق کاغذ تنها "ابزاری" نیست که برای این منظور استفاده می‎شود. تجهیزات دم دستی دیگری نیز می‌توانند برای باز کردن محفظه سیم‌کارت به کمک ما آیند.

نکته: اگر تا به حال از ابزارهای لیست زیر برای باز کردن شیار سیم‌کارت استفاده نکرده‌اید، مطمئن شوید که این کار را با احتیاط انجام خواهید داد. مراقب باشید که در این راه به خودتان و گوشی عزیزتان آسیب نمی‌زنید و به جای سوراخ، شیار سیم‌کارت جسم تیز را در جای دیگری مانند میکروفون دستگاه فرو نمی‌کنید!

استفاده از سنجاق کاغذ، پونز و پین

برای کسانی که گیره مخصوص درآوردن سینی سیم‌کارت را ندارند، سنجاق کاغذ بهترین جایگزین است. تنها کافیست یک لبه آن را باز کنید و بعد آن را در حفره سینی قرار دهید. البته نیاز است که به ضخامت سنجاق دقت کنید. به آرامی آن را درون سوراخ شیار سیم‌کارت برده و یک فشار آرام وارد کنید تا سینی بیرون آید. پونز و پین هم جایگزین‌های خوبی هستند، اما آنها اغلب ضخامتی بیشتر از اندازه سوراخ سینی سیم‌کارت دارند.

استفاده از سنجاق قفلی و سوزن

سنجاق قفلی و سوزن از ضروریات تجهیزات خیاطی به حساب می‎آیند و اگر در خانواده‌ای زندگی می‌کنید که با خیاطی سروکار دارد، یک جایگزین عالی برای سوزن سیم‌کارت دارید. البته احتیاط را هنگام کار با این اجسام تیز فراموش نکنید.

استفاده از گوشواره

جالب است بدانید که ایده اصلی نویسنده اصلی این مطلب آموزشی زمانی به ذهن او آمد که دید یک خانم جوان با گوشواره‌اش سینی سیم‌کارت گوشی خود را درآورده است. البته همه گوشواره‌ها به اندازه کافی برای این کار نازک نیستند، اگر هم نازک باشند یعنی پتانسیل بالایی برای آسیب دیدن دارند، بنابراین اگر از جواهرات خواهر یا مادرتان استفاده می‌کنید، حداقل قبل از انجام اینکار اجازه بگیرید.

استفاده از سنجاق منگنه

اگر جایگزین مناسبی برای سوزن سیم‌کارت خود پیدا نکردید، در دستگاه منگنه به دنبال آن باشید. سنجاث منگنه از نظر ضخامت مناسب است اما برای باز کردن محفظه احتیاط را فراموش نکنید.

استفاده از مداد نوکی

قطعه فلزی سر مداد نوکی هم برای بیرون آوردن سینی سیم‌کارت ابزار خوبی است. با این حال، بهتر است این روش را به عنوان گزینه‌های آخر لیست قرار دهید. چرا که ممکن است با انجام اشتباه این کار نوک مداد شکسته و در درون سوراخ گیر کند. بنابراین در صورت استفاده از این روش به آرامی و با احتیاط عمل کنید.

استفاده از خلال دندان

استفاده از خلال دندان هم می‌تواند کار شما را راه بیندازد، اما از آن استفاده نکنید مگر آنکه مجبور باشید. چوب خلال دندان به راحتی می‌شکند و گیر کردن آن در حفره شیار سیم‌کارت دردسرهای خاص خود را دارد.