Siri، دستیار اپل باعث نجات جان شخصی در یک حادثه رانندگی شد
1 min read

Siri، دستیار اپل باعث نجات جان شخصی در یک حادثه رانندگی شد

دستگاه‌های اپل، از آیفون گرفته تا اپل واچ تا امروز چندین بار باعث نجات جان صاحبان خود شده‌اند و هر بار این موضوعات تیتر اصلی خبررسانی‌ها شده‌اند. این بار هم پای یک آیفون و دستیار دیجیتال اپل، یعنی سیری در میان است که خوشبختانه باعث نجات جان شخصی ناتوان شده اند.

شب گذشته گزارشی از KSNV-TV پخش شد که نشان می‌دهد به لطف آیفون جان یک شخص نجات پیدا کرده است. به طور دقیق‌تر، دستیار مجازی سیری بوده است که این میان عمل قهرمانانه‌ای انجام داده و باعث نجات جان آن شخص شده است. Nate Felix فردی بوده است که در روز هفتم دسامبر با جیپ خود در صحرای نوادا در حال رانندگی بوده که ناگهان ماشین او چپ می‌کند. تلاش او برای خروج از ماشین بی‌نتیجه بود، چرا که درد بیش از اندازه به فلیکس اجازه حرکت نمی‌داد، از طرف دیگر 2 استخوان مهره او شکسته بود که همین موضوع او را 80 درصد فلج کرد.

در کنار آسیب جدی‌ای که به او در این تصادف وارد شد، فلیکس نگران این بود که در شب‌های زمستانی معمول صحرای نوادا از سرما یخ بزند. او سگ خود را برای گرم کردن در کنار خود داشت، اما فلیکس خیلی زود دریافت که این سگ نمی‎تواند در تمام طول شب از او در برابر سرمای سخت این صحرا محافظت کند. در آن مکان دورافتاده در نیمه‌های شب هم فریاد زدن کمکی به حال او نمی‌کرد. در این زمان بود که او به یاد سیری، دستیار دیجیتال گوشی خود افتاد. او به کمک سیری تلاش کرد با آیفون خود با آشنایانش تماس برقرار کند، اما هیچ‌کس پاسخگو نبود، در نهایت او به سیری گفت که با 911 (پلیس) تماس بگیرد و این تماس موفقیت آمیز بود و باعث نجات او شد.

زمانیکه نیروی آتش نشانی به محل حادثه رسید، توانست با کمک ابزارهای نجات مخصوص فلیکس را از داخل جیپش بیرون بیاورد. او با کمک هواپیما به بیمارستان منتقل شد و بعد از 4 روز از آنجا مرخص شد. حالا او برای جابجایی خود به ویلچیر نیاز دارد، اما به معنای واقعی خوش‌شانس است که هنوز زنده است. اگر سیری قادر نبود با سرویس‌های اورژانسی تماس بگیرد، او احتمالاً حالا زنده نمانده بود. چرا که به گفته کاپیتان تیم نجات، فلیکس در سرمای کشنده صحرا نوادا به راحتی می‌توانست هیپوترمی بگیرد.