نمایشگاه CES 2019: گیگابایت اولین مانیتور گیمینگ خود را معرفی کرد
1 min read

نمایشگاه CES 2019: گیگابایت اولین مانیتور گیمینگ خود را معرفی کرد

چندی پیش، به طور تلویحی به خبر ورود "گیگابایت" به مانیتورهای گیمینگ اشاره کردیم؛ این کمپانی در CES 2019 نخستین مانیتور مخصوص بازی خود را رونمایی کرد. این مانیتور با نام تجاری Aorus AD27QD، یک نمایشگر حرفه ای در حوزه بازی بوده و دارای یک نمایشگر 27 اینچی نوع IPS است که از دقت 1440p برخوردار بوده و پنل 10 بیتی آن، می تواند رنگ های بسیاری را به نمایش درآورد.

نسخه ای که از این مانیتور در CES به نمایش درآمد، دارای فناوری FreeSync با فرکانس بروزرسانی پنل تا 144 هرتز بود؛ با این وجود احتمالا به زودی مدل هایی با G-Sync نیز راهی بازار خواهد شد. این مانیتور دارای نشان DisplayHDR 400 از VESA بوده و این بدان معنی است که می تواند تا 400 نیت روشنایی را تامین نماید.

این مانیتور 27 اینچی امکان چرخش 90 درجه ای پنل را برای کاربران ممکن کرده و احتمالا با قیمتی در حدود 599 دلار راهی بازار خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی های این مانیتور، پشتیبانی از Aim Stabilizer, Black Equalizer و Super Resolution است. همچنین در بخش هایی از آن، از دیودهای LED استفاده شده است. به هر حال این اولین گام گیگابایت در حوزه نمایشگرهای مخصوص بازی است.