نمایشگاه CES 2019: تلویزیون های 8K سامسونگ با قابلیت های پیشرفته

امسال سامسونگ تلویزیون های LCD 8K را با درگاه HDMI 2.1 ارائه کرده و این تلویزیون های در اندازه های 65، 75، 82، 85 و 97 اینچ در دسترس خواهند بود. این سری محصولات سامسونگ در نمایشگاه CES 2019 رونمایی شدند از سری محصولات Q950 خواهند بود.

سامسونگ در IFA 2018 برلین از اولین تلویزیون های 8K رونمایی کرد و اکنون در CES 2019 این سری تلویزیون های را با بروزرسانی جدیدی ارائه کرده است. البته در نگاه اول از نظر ظاهری و طراحی تفاوت زیادی با مدل های قبلی دیده نمی شود اما از نظر فنی و عملکرد شاهد تغییراتی هستیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مدل های جدید سری Q950 در چند ابعاد مختلف از 65 اینچ تا 98 اینچ ارائه شدند و بزرگترین تغییرات این سری محصولات پشتیبانی از HDMI 2.1 خواهد بود. سامسونگ تایید کرده که تلویزیون های 8K آن قادر به پخش محتوای 8K با 60 فریم بر ثانیه از طریق رابط HDMI 2.1 خواهند بود. این تلویزیون ها دارای فناوری QLED بوده و به واقع اولین 8Kهای سامسونگ از تکنیک پیشرفته ی QD یا همان نقاط کوانتومی، بر روی یک LCD پیشرفته بهره می برند. آنها دارای نور پس زمینه نوع Full Array هستند که تمامی پشت پنل را پوشش می دهد

بر اساس گفته های سامسونگ شاهد بروزرسانی پنل های این تلویزیون ها نیز هستیم که زاویه ی دید گسترده تر و بهبود یافته تری را نسبت به قبل به ارمغان آورده است. باید اشاره کنیم که سامسونگ در نمایشگاه CES 2019 از هیچ تلویزیون 4K رونمایی نکرده و تمرکز خود را بر تلویزیون 8K با تکنولوژی صفحه نمایش micro LED گذاشته است. هنوز قیمت این سری محصولات سامسونگ اعلام نشده ولی قطعا قیمت این سری محصولات 8K با قابلیت های پیشرفته بسیار بالا و گران خواهد بود. این محصولات به زودی در ایالات متحده و اروپا به بازار عرضه خواهد شد.