امکان پشتیبانی گوشی های آینده وان پلاس از شارژ بیسیم

همانطور که می دانید وان پلاس و اوپو مطعلق به یک کمپانی مادر هستند. بنابراین، گاهی اوقات با تحت نظر قرار دادن اوپو می توان انتظار داشت که چه ویژه گی هایی به دستگاه های وان پلاس اضافه می شود. آن دسته از طرفداران وان پلاس که به شارژ بیسیم Qi علاقه دارند از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد که اوپو تحت نام "شرکت مخابراتی اوپو موبایل گوانگدونگ" به کنسرسیوم شارژ بیسیم پیوسته است. اگرچه که وان پلاس 6T مجهز به پشت شیشه ای (از ملزومات شارژ بیسیم) است اما از شارژ بیسیم پشتیبانی نمی کند. در حقیقت تاکنون هیچکدام از مدل های وان پلاس به همراه قابلیت شارژ بیسیم ارائه نشده اند. درحالی که وان پلاس 6 نیز دارای پشت شیشه ای است. یکی از مقامات کمپانی در این باره گفت آن ها احساس نکردند که دستگاه به شارژ بیسیم نیاز داشته باشد. وی افزود:" ما یک قابلیت را فقط به این دلیل [پشت شیشه ای] به دستگاه اضافه نخواهیم کرد."

البته ممکن است که وان پلاس به دلیل تکنولوژی شارژ سریع ( fast charging ) خود نیاز به شارژ بیسیم را احساس نکند. در آزمایش های صورت گرفته وان پلاس 6 تنها در 85 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ می شود و مجهز به یکی از قوی ترین باتری های دنیای گوشی هوشمند است که می تواند با یک شارژ کامل 9 ساعت و 52 دقیقه دوام بیاورد. در شارژ بیسیم Qi، کاربران گوشی هوشمند خود که با این تکنولوژی سازگار است را بر روی یک پد شارژ قرار می دهند. سپس با استفاده از تکنولوژی الکترومغناتیس باتری درون گوشی شارژ می شود. استاندارد Qi توسط کنسرسیوم شارژ بیسیم پشتیبانی می شود که 656 کمپانی در حال حاضر عضو آن هستند.

انتظار می رود که وان پلاس بهار 2019 گوشی هوشمند 5G خود را با طراحی متفاوت و در یک سری جدید ارائه کند. مدیر عامل این کمپانی، پیت لاو، گفته بود که دستگاه قبل از پایان می ارائه خواهد شد. همچنین انظار می رودکه مدل 5G در کنار وان پلاس 7 ارائه شود. امکان این وجود دارد که یکی از این دو دستگاه، یا هردو آن ها، به همراه شارژ بیسیم ارائه شوند.