پتنت لنوو به دستگاه منعطف ویندوز 10 اشاره دارد

شرکت لنوو در ماه ژوئن سال 2017 پتنتی با نام دستگاه دارای صفحه نمایش منعطف را به ثبت رساند. اخیرا USPTO در 10 ژانویه سال جاری این پتنت به ثبت رسیده را آشکار کرد. در این ثبت اختراع شاهد دستگاهی با طراحی 2 در 1 منعطف هستیم که ساختار انعطاف پذیری دارد.

این روزها بحث گوشی های هوشمند منعطف بسیار داغ است و عجیب نیست لنوو نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان گوشی هوشمند چنین محصولی را ارائه ندهد. تاکنون برندهای مختلفی اعلام کردند روی تلفن هوشمند انعطاف کار می کنند و از جمله باید به ال جی، سامسونگ، سونی، هوآوی و شیائومی اشاره کرد.

البته هنگامی که شرکتی تصمیم خود را اعلام می کند، دیگر کمپانی نیز تصمیم می گیرد با ادامه دادن ایده آن محصولی مشابه در جهت جلب توجه مشتریان ارائه دهد. حال لنوو دست به کار شده تا چنین محصولی بزودی دردسترس مشتریان کلیدی و متعدد آن قرار گیرد. تاکنون جزئیات خاصی درباره این دیوایس انعطاف پذیر منتشر نشدو به تازگی شاهد انتشار اطلاعاتی محدود هستیم.

در وب سایت ثبت اختراع آمده است که این دستگاه قادر است در حالت تاشو یا باز قرار گیرد و از این رو افراد می توانند آن را در قالب تبلت یا گوشی هوشمند به کار گیرند. یکی از نکات برجسته صفحه کلید فیزیکی است که در پتنت به آن اشاره شده است و نمایشگر تاشویی نیز در تصاویر ثبت اختراع پیداست.

البته نمی توان هر پتنتی را عملی دانست. بسیاری از کمپانی ها ثبت اختراعی را عملی نمی سازند و در سطح یک ایده اولیه به شمار می رود. احتمالا این پتنت لنوو نیز یکی از آنها خواهد بود و نباید اظهار نظر دقیقی داشت. در Computex 2018 شرکت ال جی دستگاه 13 اینچی با صفحه نمایش منعطف را رونمایی کرد.