ظرفیت باتری گلکسی تاشدنی سامسونگ شاید بسیار کمتر از حد انتظار باشد

برای سالیان نسبتا طولانی، همه علاقمندان گوشی های هوشمند اخبار فراوانی در مورد گوشی هوشمند سامسونگ که از قابلیت تاشدن و تبدیل از تبلت به اسمارتفون یا بالعکس شنیدند و در حالی که به واسطه این وقفه طولانی، بسیاری داشتند باور میکردند که این شایعات کاملا بی پایه و اساس هستند و هیچ گاه دستگاهی این چنینی راه به بازار پیدا نخواهد کرد، سامسونگ در اواخر سال 2018 نسخه مفهومی گلکسی تاشدنی خود را در کنفرانس توسعه دهندگان خود به نمایش گذاشت تا به انتظار چندین و چند ساله طرفداران خود پایان دهد. خوشبختانه با اعلام زمان عرضه این دستگاه که از سوی سامسونگ، نیمه ابتدایی سال 2019 اعلام شد، دیگر نیازی به صبر زیاد برای ملاقات با مدل نهایی نیست.

در حالی که اطلاعات بسیار ضد و نقیضی تا به امروز از گوشی تاشدنی سامسونگ به گوش رسیده، شاید محصول نهایی مشخصه های متفاوتی نسبت به شنیده های ما داشته باشد. بر اساس شایعه ای جدید، اولین نسل از Galaxy F یا Galaxy Fold، همان گوشی تاشدنی سامسونگ، ممکن است از باتری با ظرفیت بسیار کمتر از چیزی که انتظار را میکشیم برخوردار باشد. گفته میشود که این دستگاه مجهز به دو باتری با ظرفیت 2200 میلی آمپر ساعتی خواهد بود که مجموع ظرفیت باتری این دستگاه 4400 میلی آمپر ساعت میشود. با در نظر گرفتن استانداردهای امروزی، این ظرفیت بسیار قابل توجه و مناسب محسوب میشود اما باید در نظر داشت که گلکسی تاشدنی کمپانی کره، به یک نمایشگر بزرگ 7.3 اینچی در حالت تبلت مجهز است که به احتمال زیاد باعث میشود شارژدهی دستگاه در این حالت به طور قابل توجهی کم باشد.

پیش تر انتظار میرفت که این دستگاه از دو باتری 3100 میلی آمپر ساعتی با مجموع ظرفیت 6200 میلی آمپر ساعتی برخوردار باشد و سامسونگ دقیقا از یک باتری 3100 میلی آمپر ساعتی مشابه نیز در پرچمدار اقتصادی 2019 خود یعنی Galaxy S10E استفاده کند. جدا از باتری کوچک تر، در اطلاعات دیگری آمده است که Galaxy F دارای حافظه رم 12 گیگابایتی خواهد بود و از نظر حافظه داخلی، در نسخه های 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی روانه بازار خواهد شد. انتظار میرود که سامسونگ این محصول را از تاریخ 20 فوریه همزمان با پرچمداران سری گلکسی اس 10 وارد بازار جهانی کند و لازم به ذکر است این دستگاه در تعداد محدودی در اولین نسل خود به فروش خواهد رسید.