ویندوز 7 گیگابایت از حافظه را برای آپدیت بعدی ویندوز 10 رزرو کرده است

مایکروسافت به تازگی در وبلاگ خود اعلام کرده که برای بروزرسانی بعدی ویندوز 10 یعنی آپدیت 1903 مقدار 7 گیگابایت از حافظه را رزرو کرده است. البته مشخص نیست که تمام این 7 گیگابایت مورد استفاده گیرد یا خیر. در واقع این کار به این دلیل انجام شد که در زمان بروزرسانی مشکلاتی نظیر کمبود فضای خالی حافظه داخلی بروز ندهد و فضای کافی برای آپدیت بعدی وجود داشته باشد.

بروزرسانی مهم بعدی مایروسافت چندین تغییر در نحوه ی مدیریت ویندوز 10 در فضای دیسک ارائه خواهد کرد در نتیجه فایل های موقت و برنامه های غیر ضروری به راحتی قابل شناسایی و حذف خواهند بود و فضای ذخیره سازی سیستم بهبود و افزایش خواهد یافت. در نتیجه تمرکز فعلی مایکروسافت در زمینه ی مدیریت فضای ذخیره سازی است و به همین منظور به صورت خودکار فضایی را برای بروزرسانی بعدی ویندوز 10 در نظر گرفته است.

البته شایان ذکر است که این اقدام کم و بیش خوب است زیرا تاکنون کاربران زیادی با مشکل کمبود فضای ذخیره در زمان آپدیت ویندوز بوده اند و مجبور بودند تا در زمان بروزرسانی برخی فایل ها را جابه جا یا حذف نمایند. در نتیجه این راه کار مایکروسافت در راستای فضای لازم برای آپدیت بعدی ویندوز یک راه کار بسیار خوب و کاربردی است و بروزرسانی را برای کاربران ساده تر می کند.

به گفته ی مایکروسافت تا زمان ارائه ی بروزرسانی این 7 گیگابایت حافظه در راستای نگهداری فایل های موقت استفاده خواهد شد و پس از انتشار آپدیت، تمامی فایل های موقت از بین خواهد رفت. البته شایان ذکر است که که میزان فضای رزرو شده به قابلیت ها بستگی دارد در نتیجه هرچه قابلیت ها بیشتر باشند حافظه ی رزرو شده بیشتر خواهد بود اما به طور کلی حداقل فضای رزرو شده 7 گیگابایت است. آپدیت بعدی ویندوز نیز در ماه آوریل 2019 منتظر خواهد شد و در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.