کادیلاک با یک کراس اوور الکتریکی وارد رقابت با تسلا خواهد شد

کمپانی کادیلاک روز گذشته تایید کرد به زودی با تولید یک خودروی الکتریکی در کلاس کراس اوورها وارد رقابت با تسلا خواهد شد. این شرکت طی روزهای اخیر رندرهایی از طراحی کراس اوور الکتریکی خود را نیز منتشر کرده که به نوعی هم راستا با شروع به کار خط تولید خودروهای لوکس جنرال موتورز است. جمعه قبل جنرال موتورز در مراسم رونمایی از خودروی XT6 اعلام کرده بود قصد دارد گروه خودروسازی کادیلاک را به برند پیش رو در بخش محصولات الکتریکی خود تبدیل کند و به این ترتیب رقیبی جدید برای تسلا ایجاد نماید.

با وجود این اعلام هیجان انگیز، اطلاعات چندان زیادی درباره خودروی الکتریکی کادیلاک منتشر نشده. به گفته این کمپانی اطلاعات تکمیلی درباره این ماشین به زودی در یکی از نمایشگاه های بزرگ اتومبیل جهان در اختیار علاقمندان و رسانه ها قرار می گیرد. با این حال آنچه تایید شده آن است که خودروهای الکتریکی کادیلاک بر اساس پلتفرم های مورد استفاده توسط سایر برندهای الکتریکی جنرال موتورز (خودروهای بولت از برند شورولت) ساخته نخواهد شد؛ همه چیز قرار است از ابتدا پایه ریزی شود و حتی معماری باتری های مورد استفاده نیز جدید خواهد بود که برای اولین بار در جهان توسط کادیلاک به کار گرفته می شود.

همچنین گفته شده این خودرو دارای نسخه های مختلف "چهار چرخ متحرک"، "چرخ جلو متحرک" و "چرخ عقب متحرک" خواهد بود و خروجی باتری نیز بر اساس نیاز مشتری تعیین می شود. کادیلاک همچنین در کنار انتشار این خبر، از معرفی یک اسکالید جدید در آینده نزدیک خبر داد و تایید کرد تا پایان سال 2021 در بازه های زمانی شش ماهه خودروهای جدیدی روانه بازار خواهد کرد.