هوم پاد اپل در راه چین
1 min read

هوم پاد اپل در راه چین

شرکت اپل اسپیکر هوشمند هوم پاد را در سال 2017 معرفی کرد و مدتی بعد نیز شاهد عرضه آن در بازارهای مختلفی بودیم و از جمله باید به اروپا و ایالات متحده اشاره کرد.

این اسپیکرهوشمند اگرچه در بهار 2017 معرفی شد اما عرضه آن با تاخیرهای پی در پی به سال 2018 موکول شد. در نهایت اوایل سال 2018 اپل عرضه محصول جدید خود را آغاز کرد. اسپیکری که باید قیمت 350 دلار از دستیار هوشمند سیری پشتیبانی می کند و یک مدل برجسته در میان دیگر اسپیکرهای هوشمند به شمار می رود.

حال به تازگی کوپرتینویی ها اعلام کردند در 18 ژانویه هوم پاد وارد بازار چین خواهد شد و برخلاف مدل جهانی این نسخه 415 دلار قیمت دارد. افزایش هزینه خرید برای مشتریان چینی ممکن است کاهش فروشی را در پی داشته باشد. در زمان عرضه اپل قصد دارد این اسپیکر هوشمند را در دو رنگ سفید و خاکستری به فروش برساند.

شایان ذکر است که استریم موسیقی از طریق سرویس هایی چون QQ Music, DeDao، Spotify, KKBOX و JOOX در این منطقه صورت می گیرد. در اخبار مرتبط باید بیان کرد که هوم پاد اگرچه رقیب سرسختی برای سایر اسپیکرهای هوشمند محسوب شده و برای شرکت بزرگی چون اپل به شمار می رود، اما یک مدل معمولی نیست و ویژگی‌های قابل توجهی برای آن در نظر گرفته شد.

شاید هوم پاد اسپیکر قابل توجهی باشد اما حرف های بسیاری برای گفتن ندارد. براساس گزارش ها تاکنون تنها 3 میلیون واحد اسپیکر هوشمند در ایالات متحده به فروش رسیده است. البته اگرچه فروش کلی مطلوبی نبود نسبت به فروش 600 هزار دستگاهی در سه ماهه اول سال 2018 رقم ایده آلی محسوب می‌شود و افزایش فروش خوبی را به دنبال داشت.

با تمام این تفاسیر بازار بزرگی چون چین می تواند فروش بالایی برای اپل به دنبال داشته باشد و کوپرتینویی ها با حجم فروش قابل توجهی رو به رو شوند.