تصاویر رندر شده از نمونه آزمایشی آیفون XI با دوربین افقی و ناچ کوچک‌تر منتشر شد

هنوز در آغاز سال میلادی جدید به سر میبریم و این یعنی ماه ها فاصله زمانی تا رونمایی اپل از آیفون های 2019. بنابراین برای حدس و گمان های دقیق در مورد این محصولات مورد انتظار بسیار زود است اما این دلیل نمیشود که اخبار، تصاویر غیر رسمی، شایعات و شنیده ها در این آیفون های نسل بعد منتشر نشوند. درست مانند نسل های پیشین، تا قبل از معرفی رسمی، انبوهی از گزارشات را در مورد این گوشی های هوشمند شاهد خواهیم بود. آیفون های امسال اپل هنوز در مرحله توسعه و آزمایش توسط مهندسین کمپانی قرار دارند اما بعید نیست که اپل در حال حاضر نیز به هدف نهایی در مورد طراحی این محصولات برای سال جاری دست پیدا کرده باشد. تصاویر کامپیوتری از نسخه آزمایشگاهی یکی از مدل های آیفون های 2019 به تازگی توسط Steve Hemmerstoffer منتشر شده است که جزئیات مناسبی را در مورد این دستگاه در اختیار ما قرار میدهد.

New-iPhone-XI-prototype-renders-

با استناد به این تصاویر، میتوان گفت اپل احتمالا آیفون های امسال را با تغییرات متعدد ظاهری همراه کند. همان طور که در تصاویر شاهد هستیم، بریدگی یا همان ناچ نمایشگر در این مدل یعنی آیفون XI به طور نسبتا محسوسی کوچک تر شده است. با نگاهی دقیق تر میتوان متوجه شد اپل برای کاهش اندازه ناچ، بریدگی بلندگوی مکالمه دستگاه را به بالای ناچ منتقل کرده است و احتمالا کوپرتینویی ها از برخی از جدیدترین فناوری های تحت نمایشگر در آیفون های 2019 استفاده خواهند کرد. همچنین به نظر میرسد حواشی نمایشگر این گوشی هوشمند کمی باریک تر شده است هر چند شاید در محصول نهایی، این کاهش چندان به چشم نیآید.

New-iPhone-XI-prototype-renders-

تغییرات بیشتری را در آیفون XI در پشت این دستگاه شاهد هستیم. جایی که یکی از مهم ترین قطعات یعنی دوربین اصلی قرار گرفته است. بر اساس تصویر، در این مدل به جای دوربین عمودی، از یک ماژول سه گانه افقی به کار گرفته شده که دور لنز میانی، فلاش LED دایره ای شکلی قرار گرفته است. بدین ترتیب تفاوت در این قسمت از آیفون XI نسبت به آیفون 7 پلاس یا 8 پلاس مشهود است و از نظر چینش دوربین، این دستگاه ما را بیشتر یاد LG V40 ThinQ میاندازد. هر چند در پرچمدار LG، فلاش دوربین به صورت جدا قرار گرفته و از این حیث، طراحی اپل بهینه تر و زیباتر به نظر میرسد. از این تصاویر، نمای 360 درجه آیفون XI در اختیار ما نیست و نمیتوانیم در مورد جزئیات لبه های دستگاه، قاطعانه سخن بگوئیم اما به گفته افشا کننده تصاویر، اپل در این دستگاه به جای پورت USB-C از درگاه لایتنینگ استفاده خواهد کرد.

New-iPhone-XI-prototype-renders-

اپل امسال احتمالا به عنوان نسل جدید آیفون Xs و Xs Max دو مدل XI و XI Max را به همراه یک مدل ارزان قیمت (جایگزین XR) معرفی و روانه بازار خواهد کرد. با توجه به فروش کمتر از حد انتظار آیفون های نسل، میتوان گفت کوپرتینویی ها به کسب یک موفقیت بزرگ با مهم ترین محصول خود نیاز ضروری دارند. باید صبر کرد و دید غول فناوری دنیا، چگونه با این چالش مواجه خواهد شد.