گوگل اعلام کرد به زودی پشتیبانی از برنامه های 32 بیتی اندروید را متوقف خواهد کرد
1 min read

گوگل اعلام کرد به زودی پشتیبانی از برنامه های 32 بیتی اندروید را متوقف خواهد کرد

با پیشرفت تکنولوژی تلفن های هوشمند، حتی گوشی های ارزان قیمت میان رده هم از پردازنده های چند هسته ای و چندین گیگابایت حافظه رم بهره می برند. این ویژگی به گوشی ها اجازه می دهد فعالیت های بسیار بیشتری را نسبت به گذشته انجام دهند. در همین راستا کمپانی گوگل تصمیم گرفته است تا تنها بر روی اپلیکیشن های 64 بیتی تمرکز کرده و پشتیبانی خود برای اپ های 32 بیتی را متوقف نماید. به گزارش PhoneArena این کمپانی اخیرا با انتشار نقشه مسیر راه خود اعلام کرد تا سال 2021 پشیبانی از اپلیکیشن های 32 بیتی را به صورت کامل متوقف خواهد کرد.

از دیدگاه کاربری، استفاده از اپلیکیشن های 64 بیتی باعث می شود توسعه دهندگان بتوانند از تمامی ظرفیت های گوشی ها استفاده کنند. با این وجود قطع پشتیبانی از برنامه های 32 بیتی خبر جدیدی برای توسعه دهندگان اندروید نیست. پیش از این گوگل در دسامبر سال 2017 نیز اعلام کرده بود به تدریج برنامه های 32 بیتی را با نسخه های 64 بیتی جایگزین می کند.

طبق زمان بندی ارائه شده از سوی گوگل، تمامی توسعه دهندگان می بایست از تاریخ اول آگوست 2019 به بعد در همه بروزرسانی های خود نسخه های 64 بیتی را در اختیار کاربران قرار دهند و تمامی برنامه های جدید نیز می بایست بر اساس این سیستم توسعه داده شوند. با این حال استثنایی برای بازی هایی که از موتور یونیتی 5.6 یا قدیمی تر استفاده می کنند در نظر گرفته شده زیرا توسعه دهندگان آن به تازگی پشتیبانی از سیستم 64 بیتی را به آن اضافه کرده اند و استفاده کنندگان زمان لازم برای ایجاد تغییرات را ندارند. گوگل تا اول آگوست 2021 پشتیبانی از نسخه های 32 بیتی را در پلی استور ادامه خواهد داد اما از آن زمان تمامی اپلیکیشن هایی که دارای ورژن 64 بیتی نیستند را از فروشگاه خود حذف می کند.