اوپو از دوربین با زوم 10x اپتیکال و اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر بزرگتر رونمایی کرد
1 min read

اوپو از دوربین با زوم 10x اپتیکال و اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر بزرگتر رونمایی کرد

کمپانی اوپو روز گذشته و در یک رویداد اختصاصی از دوربین سه‌گانه جدید خود با زوم 10x و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بزرگتر خود رونمایی کرد. در این مراسم خبری از معرفی گوشی هوشمند نبود و حتی دمویی هم در این رابطه منتشر نشد، اما اوپو وعده داد که در نمایشگاه MWC 2019 که ماه آینده برگزار خواهد شد شاهد رونمایی‌های بیشتری خواهیم بود.

زوم اپتیکال هایبرید 10x از ترکیب سنسور زوم اپتیکال 5x با یک لنز زاویه عریض که زوم را تا 10x ارتقاء میدهد، حاصل شده است. البته ماژول سومی هم برای تصویربرداری عادی در وسط قرار گرفته است اما تأثیری در بازه زوم ندارد. طبق اطلاعات کمپانی این ترکیب می‌تواند 35 میلیمتر، معادل 15.9-159 میلیمتر فاصله کانونی را پوشش دهد. در جهت مقایسه کافیست بدانید که دوربین سه گانه میت 20 پرو در 35 میلیمتر 16-80 میلیمتر را پوشش می‌دهد.

ماژول دوربین جدید اوپو همچنین دارای لرزشگیر تصویر اپتیکال دوگانه برای دوربین اصلی و لنز تله‌فوتو است. این دوربین با ساخت بیش از 100 پتنت و با بیش از 28000 هزار بار آزمایش، تولید شده است. نمونه‌های این تصاویر قرار است که ماه آینده در کنگره جهانی موبایل که در بارسلون اسپانیا برگزار خواهد شد، به نمایش درآید. اوپو همچنین وعده داده است که این تکنولوژی امسال در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اوپو در مراسم همچنین از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر بزرگتر، مشابه با آن چیزی که Lin Bin مدیرعامل شیائومی روز گذشته تصویری از آن منتشر کرده بود، رونمایی کرد. سنسور جدید 15 برابر بزرگتر از آن چیزی است که در حال حاضر در گوشی R17 استفاده شده است. این سنسور همچنین قادر به خواندن 2 اثر انگشت به طور همزمان است. مشابه این فناوری را ما سال گذشته در طرح مفهومی vivo APEX دیده بودیم. "تجربه بیومتریک" جدید که اوپو این نام را بر روی آن گذاشته است در گوشی‌های سال 2019 این شرکت مشاهده خواهد شد و شاید اولین محصول Oppo R19 در نمایشگاه MWC باشد.