چیپست سامسونگ اگزینوس ۹۶۳۰ با گلکسی A51 و گلکسی A71 ارایه خواهد شد

می دانیم که سامسونگ روی میان رده های خانواده گلکسی A و گلکسی M حساب ویژه ای باز کرده است. پس از نسل اول آن ها، شایعات سری s آن را در ترنجی خواندیم. حالا به نظر می رسد که نسل بعدی این خانواده با نام های گلکسی ای ۵۱ و گلکسی ای ۷۱ یا به عبارتی Galaxy X1 معرفی خواهند شد. سامسونگ برای جذابیت بیشتر نسل جدید، چیپست جدیدی را هم معرفی خواهد کرد که با نام اگزینوس ۹۶۳۰ می خواهد جایگزین اگزینوس ۹۶۱۰ شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اگزینوس ۹۶۳۰ در گلکسی A51 و گلکسی A71

به نقل از منابعی در سامسونگ، این سازنده کره‌ای در حالا آماده کردن یک چیپست جدید است که جایگزین Exynos 9610 می‌شود. ظاهراً چیپست جدید سامسونگ برای گوشی های رده معمولی و میان رده، Exynos 9630 (اگزینوس 9630) نام دارد و همین امسال از راه می‌رسد.

چیپست Exynos 9610 نه تنها در گوشی رده معمولی Galaxy A50 یافت می‌شود، بلکه سامسونگ با اعمال تغییرات جزئی چون تغییر فرکانس‌ها، آن را تحت نام‌های متفاوتی در برخی دیگر از گوشی‌های دیگر خود به خدمت گرفته است.

اگزینوس ۹۶۳۰ شاید ۸ نانومتری

بر پایه همین گزارش، گوشی‌های Galaxy A51 و Galaxy A71 که سال میلادی پیش رو عرضه می‌شوند، به چیپست جدید Exynos 9630 مجهز خواهند بود. گفته می‌شود چیپست جدید سامسونگ در مراحل اولیه آزمایش و ارزیابی است، بنابراین هنوز برای انتشار جزئیات آن زود است. با این حال به‌کارگیری یک فناوری ساخت کوچک‌تر محتمل است.

ممکن سامسونگ چیپست جدید Exynos 9630 را با استفاده از فناوری ساخت 8 نانومتری LPP تولید کند که از آن در تولید چیپست پرچم‌دار Exynos 9820 نیز استفاده کرده است.

نظر شما درباره این شایعه که پیرامون ۳ محصول آتی سامسونگ است، چیست؟