پلیس فتا و کمیته فیلترینگ تحریم شدند

وزارت خزانه‌داری دولت آمریکا در یک گزارش جامع لیست افراد، شرکت‌ها و نهادهای ایرانی تحریم شده را به کنگره آمریکا اعلام کرده است. این گزارش براساس لیست به‌روزرسانی شده در ژانویه ۲۰۱۹ در اختیار کنگره قرار گرفته است. در این لیست جدید می بینیم که پلیس فتا و کمیته فیلترینگ تحریم شدند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تحریم شدن پلیس فتا و کمیته فیلترینگ

در این لیست تحریمی که به بهانه نقض حقوق بشر تهیه شده نام سازمان‌ها و نهادهای مهم فعال در حوزه ICT کشورمانند سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شورا و مرکز عالی فضای مجازی، پلیس سایبری ایران (فتا) و کمیته تعیین مصادیقمجرمانه رایانه‌ای دیده می‌شود. از دیگر نام‌هایی که در این لیست تازه منتشر شده به چشم می‌خورند می‌توان به شرکت امن‌افزار گسترشریف، مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته، شرکت مهندسی افق توسعه صابرین، شرکت پیک‌آسا، صنایع الکترونیکی ایران (صاایران،) وشرکت فناوری‌های نرم‌افزاری دوران اشاره کرد.

پیش از این و در خرداد ماه سال گذشته نیز نام «ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی و عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیرپیشین کمیته تعیین مصادیق مجرمانه و همچنین عبدالعلی علیعسگری رئیس سازمان صداوسیما از سمت آمریکا در لیست تحریم وزارتخزانه‌داری آمریکا قرار گرفته بودند.

صفحات توییتر و اینستاگرام محمدجواد ظریف به دستور امریکا بسته خواهد شد

همچنین از سوی دیگر برخی خبرگزاری‌های خارجی خبر داده‌اند که دولت امریکا در کنار قرار دادن نام «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه در لیست تحریم‌های خود با ارسال نامه‌ای به شرکت‌های فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام از آنها خواسته تا صفحات شبکه های اجتماعی ظریف در این سرویس‌ها را مسدود کنند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این تحریم ها صحیح است؟

نوشته پلیس فتا و کمیته فیلترینگ تحریم شدند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.