حق اختراع مایکروسافت برای پروژه Xbox Cloud
1 min read

حق اختراع مایکروسافت برای پروژه Xbox Cloud

مایکروسافت ماه گذشته پتنتی را به ثبت رسانده که می‌تواند ایده خوبی از چگونگی تبدیل اسمارت‌فون‌ها به کنسول‌هایی قابل حمل در آینده‌ای نزدیک باشد. این پتنت در تاریخ ۹ جولای به ثبت رسیده است. اگرچه هیچگونه اشاره‌ای به عنوان Xbox در این پتنت نشده است، با این حال طرح‌های آشنای تصاویر به ثبت رسیده از این پتنت خود گویای همه چیز هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره حق اختراع مایکروسافت برای پروژه Xbox Cloud صحبت کنیم.

پروژه Xbox Cloud

ایکس باکس کلاد

این پتنت به طور اختصاصی درباره شارژر این کنترلر است. بر اساس اطلاعات موجود این شارژر با اتصال موقت به دستگاه امکان ارتباط میان کنترلر و دستگاه را فراهم می‌کند. از جمله ویژگی‌های احتمالی این کنترلرها می‌توان به مواردی نظیر اسپیکرهای داخلی، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و پشتیبانی از هدفون‌های بی‌سیم اشاره کرد.

با استفاده از این کنترلرها مشکلات رایج و آزاردهنده بازی با اسمارت‌فون‌ها نظیر لغزش دست، فضای محدود و مکان نامناسب دکمه‌های لمسی، حل خواهند شد.

Sarang Sheth یکی از طراحان Yank Design، با نگاهی به اطلاعات منتشر شده از پتنت جدید مایکروسافت با خلق طرحی سه بعدی تلاش کرده محصولی که مایکروسافت قصد توسعه آن را دارد را به تصویر بکشد. در ادامه می‌توانید برخی از تصاویر منتشر شده توسط وی را مشاهده کنید.

کنترلر‌های جداشدنی بدون شک کنسول‌های قابل حمل را خلق خواهند کرد. چیزی شبیه به نینتدو سوییچ، البته با این تفاوت که کنترلرهای مایکروسافت برخلاف کنسول هیبریدی نینتندو بر پروژه xCloud مایکروسافت و استریم بازی‌ها روی موبایل تمرکز خواهد داشت.

سرویس xCloud، پروژه‌ای مشابه گوگل استادیا است که به کاربران امکان می‌دهد بازی‌های PC و کنسول را از طریق استریم و به صورت ابری اجرا کنند. سرویس‌های گیمینگ ابری به کاربران اجازه می‌دهند با خرید یک اشتراک و همچنین در اختیار داشتن یک ارتباط اینترنت پرسرعت، به راحتی بازی‌ها را بر روی تلویزیون، گوشی هوشمند، لپ‌تاپ و سیستم خانگی خود در اختیار داشته باشند. نکته قابل توجه در هنگام استفاده از این سرویس این است که کاربران قادر خواهند بود با استفاده از آن، سنگین‌ترین و جدیدترین بازی‌ها را بر روی دستگاه پایین رده و ارزان قیمت خود به اجرا در آورند.

کنترلرهای جدید مایکروسافت، سرویس xCloud را به گزینه‌ای بسیار جذاب برای کاربران موبایلی تبدیل خواهد کرد. چراکه امکان انجام بازی‌های اختصاصی Xbox نظیر Gears 5 را در اتوبوس، تاکسی، محل کار یا محلی با دسترسی به اینترنت در اختیار آن‌ها خواهد گذاشت.

این نسختین ورود مایکروسافت به حوزه کنسول‌های دستی نیست. چند سال پیش Robbie Bach، مسئول ارشد بخش Xbox مایکروسافت؛ از پروژه‌ای در دست توسعه تحت عنوان “Xboy” سخن گفت که هیچ‌وقت شاهد عرضه و ورود آن به بازار نبودیم. به گفته بسیاری، این طرح پیش از پایان و تکمیل ایده پردازی‌ها از سوی مایکروسافت رد شده است.

از طرفی شاهد ثبت کنترلرهای جداشدنی مایکروسافت به عنوان پتنت و از طرفی دیگر شاهد سکوت مایکروسافت در این باره هستیم. بنابر این تنها می‌توان منتظر ماند و دید آیا مایکروسافت تصمیم به عرضه این محصول خواهد گرفت یا خیر؟

نوشته حق اختراع مایکروسافت برای پروژه Xbox Cloud اولین بار در ترنجی پدیدار شد.