نوکیا ۷.۲ با اسنپدراگون ۶۶۰ دیده شد
1 min read

نوکیا ۷.۲ با اسنپدراگون ۶۶۰ دیده شد

اگر به یاد داشته باشید هفته گذشته بود که در ترنجی خواندیم نوکیا ۶.۲ و نوکیا ۷.۲ به زودی ارایه خواهند شد. امروز اما نوکیا ۷.۲ با اسنپدراگون ۶۶۰ دیده شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

بنچمارک نوکیا ۷.۲ با اسنپدراگون ۶۶۰

نوکیا ۷.۲ میان‌رده آینده کمپانی HMD Global به‌شمار می‌رود و بر اساس پیش‌بینی‌ها این دستگاه در اواخر ماه جاری در کشور چین عرضه می‌شود. دستگاه فوق در ماه سپتامبر و ضمن برگزاری نمایشگاه IFA 2019 به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد.

این گوشی پیش از رونمایی رسمی در وب‌سایت گیک‌بنچ رویت شده است. نتایج بنچمارک به جزئیات کلیدی پیرامون مشخصات دستگاه شامل پردازنده آن اشاره می‌کند.

نوکیا ۷.۲

تست بنچمارک نوکیا ۷.۲ طی روز گذشته و تحت‌عنوان “HMD Global Nokia 7.2” اجرا شد. دستگاه مذکور با سیستم‌عامل اندروید ۹ و 6 گیگابایت رم عرضه خواهد شد. مدل‌های دیگری با ظرفیت‌های متفاوت رم نیز احتمالا در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت؛ اما این مدل احتمالا معرف بالاترین مشخصات برای نوکیا 7.2 خواهد بود. دستگاه نسل قبلی یعنی نوکیا 7.1 نیز در مد‌ل‌هایی با 3 و 6 گیگابایت رم معرفی شد.

گیک‌بنچ به پردازنده مورد استفاده در گوشی اشاره نکرده و مادربرد دستگاه را “Daredevil” نام‌گذاری نموده است. این واژه همان اسم رمز گوشی محسوب می‌شود. با این‌حال فرکانس پایه پردازنده برابر با 1.84 گیگاهرتز است. در صورت مقایسه این گوشی با سایر دستگاه‌های شرکت‌کننده در تست بنچمارک و تراشه‌های دارای فرکانس پایه یکسان متوجه خواهیم شد که تراشه مذکور از نوع اسنپدراگون ۶۶۰ است.

نوکیا 7.2 با پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ روانه بازار خواهد شد. به‌کارگیری این تراشه یک ارتقا منطقی به‌شمار می‌رود؛ چرا که توان پردازشی نوکیا 7.1 از طریق پردازنده اسنپدراگون 636 تامین می‌شد. نوکیا 7.2 در تست‌های پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 1604 و 5821 را کسب کرد. این ارقام مشابه امتیازات کسب شده توسط ردمی نوت 7 هستند؛ دستگاهی که از تراشه مشابهی بهره می‌گیرد.

مراسم نوکیا IFA 2019 تاریخ ۱۴ شهریور ۹۸ خواهد بود

گفته شده که نوکیا 7.2 از دوربین‌های پشتی سه‌گانه مستقر در یک ماژول دایروی‌شکل بهره خواهد برد. پیکره‌بندی دوربین دستگاه مشخص نیست؛ اما براساس پیش‌بینی‌ها این دوربین از لنز زایس استفاده می‌کند. نوکیا 7.2 احتمالا مجهز به یک نمایشگر فول اچ‌دی پلاس و اسکنر اثرانگشت در قسمت پشتی گوشی خواهد بود و سیستم‌عامل اندروید را اجرا خواهد کرد.

منتظر نوکیا ۷.۲ هستید؟

نوشته نوکیا ۷.۲ با اسنپدراگون ۶۶۰ دیده شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.