طراحی گلکسی اس ۱۱ مشابه گلکسی نوت ۱۰ خواهد بود

به نظر می رسد نباید انتظار تغییری اساسی در سبک طراحی سامسونگ گلکسی اس ۱۱ داشت. گفته می شود که طراحی گلکسی اس ۱۱ تغییراتی جزئی در مقایسه با گلکسی نوت ۱۰ دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

طراحی گلکسی اس ۱۱

گلکسی اس ۱۱

با ارایه گلکسی نوت ۱۰ اکنون می‌توان دست به پیش‌بینی‌های دقیقی درباره ویژگی‌ها و مشخصات فنی گوشی گلکسی اس ۱۱ زد. چندی پیش سامسونگ گلکسی اس ۱۱ با چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ در گیک‌بنچ رویت شد. این تراشه ۷ نانومتری بوده و در نسخه مخصوص بازارهای آمریکا و چین برای پرچمدار بعدی سری S به کار خواهد رفت. نسخه مخصوص دیگر کشورها از یک تراشه ۷ نانومتری سری اگزینوس خود سامسونگ قدرت می‌گیرد.

البته، سامسونگ ساخت چیپست ۳ نانومتری را در دستور کار قرار داد، اما بعید می‌دانیم این تراشه به این زودی برای به کار رفتن در یک گوشی هوشمند تجاری آماده شود. یکی دیگر از ویژگی‌های احتمالی مربوط به تراشه نسخه اسنپدراگون و اگزینوس سامسونگ گلکسی اس 11، قرارگیری یک مودم 5G یکپارچه داخل آ‌ن‌ها است. از طرفی می‌دانیم سامسونگ ساخت تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام را بر عهده خواهد داشت، به همین دلیل انتظار داریم تفاوت بین دو نسخه پرچمدران این شرکت کره‌ای، امسال به حداقل برسد.

اسنپدراگون ۸۶۵

اسنپدراگون ۸۶۵

استفاده از حافظه اصلی از نوع LPDDR5 یکی دیگر از تغییرات سخت افزاری بسیار مهم و موثر در گلکسی اس ۱۱ به شمار می‌رود. انتظار نداریم با توجه به رقابت شدید بین گوشی‌سازان در حوزه دوربین موبایل، سامسونگ یک مرتبه دیگر از ماژول دوربین سه گانه یا حتی چهارگانه به کار رفته در گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس استفاده کند، به همین دلیل در قسمت دوربین نیز شاهد تغییراتی مهم همچون افزوده شدن لنز پریسکوپی خواهیم بود. مهم‌ترین چیزی که درباره پرچمدار بعدی سری S در سال 2020 در هاله‌ای از ابهام باقی مانده، سبک طراحی سامسونگ گلکسی اس ۱۱ است.

سامسونگ به تازگی زبان طراحی جدیدی را همزمان با رونمایی از پرچمداران خانواده گلکسی اس 10 معرفی کرد. از طرفی تا امروز، این شرکت بعد از ایجاد تغییری مهم در نحوه طراحی پرچمداران خود، حداقل برای دو سال به آن پایبند مانده است. این سبک طراحی، شامل استفاده از نمایشگری امولد با نام Dynamic AMOLED و دارای حفره‌ای روی نمایشگر به منظور قرارگیری دوربین سلفی است. این صفحه نمایش را می‌توان مشتق شده از Infinity Display دانست که همزمان با رونمایی سامسونگ گلکسی اس 8 معرفی شد.

گلکسی نوت ۱۰

گلکسی نوت ۱۰

انتظار نداریم سبک طراحی سامسونگ گلکسی اس 11 تفاوتی با گلکسی نوت 10 داشته باشد. سامسونگ بعد از استفاده از زبان طراحی جدید خود در گلکسی اس 10، آن را در پرچمدار تازه وارد سری Note بهبود بخشید، به طوری که اکنون دوربین سلفی روی نمایشگر از گوشه به مرکز لبه بالایی آمده و به همین دلیل ساختار متقارن‌تری ایجاد شده است. بر اساس گفته‌های یکی از افشاکننده معتبر اخبار گوشی های هوشمند در توییتر، IceUniverse، سبک طراحی سامسونگ گلکسی اس 11 تفاوت چندان زیادی در مقایسه با قبل نداشته و تنها در مقایسه با گلکسی نوت 10، بهبودهایی به خود خواهد دید.

انتظار نداریم سامسونگ گلکسی اس ۱۱ همان گلکسی نوت ۱۰ مجهز به قلم SPen باشد، به همین دلیل باید برای ترغیب خریداران به مدل جدید، تفاوت‌های ریز و درشتی در ظاهر آن وجود داشته باشند. متاسفانه سامسونگ این قانون را در گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس رعایت نکرد و این دو گوشی، ظاهر کاملا مشابهی با گکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس داشتند.

سامسونگ گلکسی اس ۱۱ (Galaxy S11) چه مشخصاتی خواهد داشت؟

افزایش نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه به لطف کاهش حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش، کوچک‌تر شدن ابعاد حفره روی نمایشگر و افزایش یا کاهش انحنای صفحه نمایش از دو طرف می‌توانند تغییرات احتمالی سبک طراحی سامسونگ گلکسی اس 11 باشند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید گلکسی اس ۱۰ دستگاه جذابی باشد؟

نوشته طراحی گلکسی اس ۱۱ مشابه گلکسی نوت ۱۰ خواهد بود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.