مشخصات دوربین چهارگانه موتورولا موتو وان زوم (Moto One Zoom) از روی رندرهای آن لو رفت
1 min read

مشخصات دوربین چهارگانه موتورولا موتو وان زوم (Moto One Zoom) از روی رندرهای آن لو رفت

پنج روز پیش بود که در کیفیتی پایین موتورولا وان زوم با دوربین چهارگانه و بزرگنمایی ۵ برابر را دیدیم. امروز اما رندرهای با کیفیت‌تری منتشر شده که می تواند برای ذهن کنجکاو ما چیزی بیشتر از ظاهر موتورولا وان زوم را نمایان کند. مشخصات دوربین چهارگانه موتورولا موتو وان زوم (Moto One Zoom) از روی رندرهای آن لو رفته و در ادامه با هم به آن خواهیم پرداخت، با ترنجی همراه باشید.

زوم ۵ برابر اما نسبت به دوربین فوق عریض

موتورولا وان زوم

همانطور که در تصویر بالا می بینید، مشخصاتی از دوربین چهارگانه موتورلا وان زوم دیده می شود. اولین مورد را می توان دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آن دانست. مشخصا با توجه به فناوری Quad Pixel که روی آن درج شده می توانید به راحتی متوجه شوید اندازه پیکسل های ۱.۶ میکرون که درج شده است مربوط به حالت عکاسی ۱۲ مگاپیکسلی است.

پیش از پرداختن به فواصل کانونی که توسط این چهار دوربین تامین می شوند بد نیست به ویژگی Dual OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر دوگانه اشاره کنم. ویژگی‌ای که احتمالا اشاره به تجهیز دوربین تله فوتو به لرزشگیر اپتیکال تصویر دارد. به هرحال دوربین های زاویه دید فوق عریض عموما به صورتی نیستند که لرزشگیر اپتیکال برای آن ها در نظر گرفته شود.

فواصل کانونی که توسط این دوربین چهارگانه موتورولا وان زوم ارایه می شود، احتمالا ۱۳ تا ۸۱ میلی متر است. این مقداری بیش از ۵ برابر زوم اپتیکال را عنوان می کند اما به نسبت دوربین زاویه دید فوق عریض و اگر نسبت به دوربین عادی سنجیده شود، تنها حدود ۳ برابر زوم اپتیکال خواهد داشت.

موتورولا وان زوم

موتورولا وان زوم

همواره موضوعی که درباره شرکت های ریشه دار برای من جذاب است، اصالت طراحی و نکته‌های قابل توجه در آن است. همانطور که می بینید، موتورولا برای وان زوم به یک بلندگو روی لبه بالا متوصل شده و این می تواند آن را یکتاتر کند. البته هنوز درباره اینکه لبه پایین به بلندگو مجهز است یا نه خبری نداریم. از یاد نبرید که طراحی های خاص لزوما بی ایراد نیستند، مثلا این طراحی اگر One Zoom مجهز به گواهی IPXX نباشد، یک حماقت است چون در صورت قرار گرفتن زیر باران، چنین طراحی‌ای برای شما کابوس خواهد بود!

نظر شما درباره وان زوم موتورلا چیست؟

نوشته مشخصات دوربین چهارگانه موتورولا موتو وان زوم (Moto One Zoom) از روی رندرهای آن لو رفت اولین بار در ترنجی پدیدار شد.