حق اختراع گوشی تاشو شیائومی می فولد (Mi Fold)‌ را با دولولا ببینید
1 min read

حق اختراع گوشی تاشو شیائومی می فولد (Mi Fold)‌ را با دولولا ببینید

بله، اولین مرتبه ۷ ماه پیش بود که در ترنجی با هم تبلت منعطف شیائومی با دو لولا را دیدیم. این یک ایده جذابی است که اگر از ریسک خراشیده شدن محافظ پلاستیکی روی نمایشگر تاشو آن، به سبب بیرونی‌ترین سطح بودن بگذریم؛ می رسیم به اینکه شاید باید موبایل یا تبلت‌های تاشو همین ظاهر را داشته باشند. پس از شایعات و حق اختراع های متفاوت حالا دوباره حق اختراع دیگری را شاهدیم که می تواند کاملا جذاب باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا حق اختراع گوشی تاشو شیائومی می فولد (Mi Fold)‌ را با دولولا ببینید.

گوشی تاشو شیائومی می فولد (Mi Fold)‌

پیش از پرداختن به خود حق اختراع و تصاویر آن شاید بد نباشد به این موضوع اشاره کنیم که شیائومی تصمیم گرفته تا نام شناخته شده‌تر “فولد” یا Fold را که اولین مرتبه توسط سامسونگ برای گوشی تاشو استفاده شده را انتخاب کنند.

شیائومی می فولد

این ظاهر ساده و تمیز نمای جلویی گوشی تاشو شیائومی می فولد (Mi Fold) است. همانطور که می بینید، این بخش قرار است کاملا نمایشگر باشد اما شیائومی خیلی روی کم حاشیه شدنش وقت نگذاشته است. برخلاف گوشی تاشو سامسونگ و همانند گوشی تاشو هواوی می بینیم که اینجا شاهد بریدگی نمایشگر نیستیم و نمایشگر بدون هیچ زائده ای ارایه می شود.

به پشت دستگاه می رویم، جایی که به نظر می رسد حرف های بیشتری درباره گوشی تاشو شیائومی یا همان Mi Fold وجود داشته باشد. همانطور که در تصویر اصلی مطلب می بینید، دوربین سه گانه روی قاب پشتی قرار دارد. این یک راهکار کاملا متفاوت با چیزی که تاکنون از هواوی یا سامسونگ دیده‌ایم به شمار می رود.

دوربین اصلی وسط قاب پشتی قرار دارد و با توجه به ماهیت دستگاه با دو لولا و سه بخش نمایشگر ارایه می شود، می تواند تا حدودی قابل درک باشد. مکانیسم لولا که بخش مهمی در موبایل‌ها یا دستگاه‌های تاشو به شمار می رود در این حق اختراع دیده نمی شود اما آن چه که مشخص است این مکانیسم با آنچه که در نمونه های سامسونگ و هواوی دیده ایم متفاوت است.

گوشی تاشو شیائومی می فولد (Mi Fold)‌

گوشی تاشو شیائومی می فولد (Mi Fold)‌

همانطور که می بینید این حق اختراع در مرحله ثبت و انتشار کامل است که تا ۵ سال دیگر اختصاصی باقی خواهد ماند. نظر شما چیست؟ فکر می کنید آینده از آن موبایل‌های تاشو است که یک لولا و دو بخش نمایشگر دارند یا تبلت‌هایی با دو لولا و سه بخش نمایشگر؟ چرا چنین نظری دارید؟

نوشته حق اختراع گوشی تاشو شیائومی می فولد (Mi Fold)‌ را با دولولا ببینید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.