نام آیفون های ۲۰۱۹ احتمالا آیفون ۱۱ آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس باشد

طبق تجربه مرداد ماه برای رونمایی از پرچمدار گلکسی نوت سامسونگ تبدیل شده است. این در حالیست که به‌طور معمول شرکت اپل اواخر شهریور دست به کار می شود و رونمایی و عرضه تجاری آیفون‌های جدید اپل نیز در همین ماه انجام خواهد شد. بدیهی است که امسال نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. با اینکه چندین ماه است ما از طراحی آیفون ۲۰۱۹ باخبریم اما درباره نام آنها همانند سال گذشته هنوز قطعیتی وجود ندارد. امروز شایعه ای منتشر شده که می گوید نام آیفون های ۲۰۱۹ احتمالا آیفون ۱۱ (iPhone 11) آیفون ۱۱ پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون ۱۱ پرو مکس (iPhone 11Pro Max) باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آیفون ۱۱ آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس

اگرچه پیش‌تر تصور می‌شد که جزئیات فراوانی پیرامون مشخصات داخلی آیفون‌های ۲۰۱۹ و جانشین آیفون XS مکس، آیفون XS و آیفون XR به‌دست آمده است؛ اما برخی از جزئیات کلیدی کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

مطابق روال همیشگی، پیش از اطلاع از زمان دقیق عرضه سری آیفون ۱۱ توسط اپل بایستی منتظر آغاز فرآیند ارسال دعوت‌نامه‌های مطبوعاتی توسط غول فناوری کوپرتینویی باشیم. در حال حاضر پیرامون اسامی رسمی ۳ دستگاه iOS ارتقایافته شک و تردیدهایی وجود دارد. دو گزارش جدید دقیقا به بررسی این جزئیات می‌پردازند و حتی در صورت عدم اعتماد 100 درصدی کاربران به این گزارش‌ها، اظهارات یکی از تحلیل‌گران موسسه Wedbush (به نقل از وب‌سایت 9To5Mac) و یکی از تولیدکنندگان نسبتا معتبر ابزارهای‌جانبی به برخی نظریه‌های قابل‌قبول، اعتبار بیش‌تری می‌بخشند.

هنگامی‌که اپل برای نخستین بار، راهبرد تولید ۲ مدل آیفون را به عرضه ۳ مدل مجزا تغییر داد؛ گوشی‌های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به‌صورت هم‌زمان در ماه سپتامبر عرضه شدند و به‌دنبال آن، دستگاه خلاقانه آیفون X با نمایشگر تمام‌صفحه نیز در ماه نوامبر ارائه شد. در سال بعد، گوشی ارزان‌قیمت‌تر آیفون XR با کمی تاخیر روانه بازار شد. مشخصا این دستگاه در روز 26 اکتبر سال 2018 و ۵ هفته پس از عرضه مدل‌های پیشرفته‌تر آیفون XS و آیفون XS مکس به بازار عرضه شد.

با این‌حال اکنون گزارش شده که اپل برای عرضه هم‌زمان ۲ مدل جدید مجهز به پنل اولد و یک دستگاه با پنل LCD آماده شده است. این موضوع حداقل همان برداشتی است که دن آیوز؛ یکی از کارشناسان موسسه سرمایه‌گذاری و خدمات مالی Wedbush Securities بر اساس آخرین بررسی‌های زنجیره تامین به آن رسیده است. به‌عبارت دیگر، هیچ‌گونه علائمی دال بر بروز مشکل یا تنگنا در زمینه تولید مدل‌های سه‌گانه جدید آی‌فون به چشم نمی‌خورد. تمامی شواهد موجود از آغاز فروش این دستگاه ها در هفته دوم ماه سپتامبر حکایت دارند.

با توجه به آغاز فروش آیفون XS و آیفون XS مکس در روز ۲۱ سپتامبر سال 2018 و معرفی گوشی‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در روز ۲۲ سپتامبر 2017، معرفی زودهنگام دستگاه های جدید تا حدی نامتعارف به‌نظر می‌رسد. همچنین برنامه زمانی جدید با تاریخ ۲۰ سپتامبر که هفته گذشته توسط یکی از مدیران‌اجرایی ارشد یک شرکت مخابراتی ژاپنی اعلام شد نیز در تعارض است. با این‌حال چنین اطلاعاتی می‌توانند به‌کلی نادرست باشند.

تا مدت‌ها پیش‌بینی می‌شد که اپل برای خانواده آیفون ۲۰۱۹ خود نیز کماکان از الگوی نام‌گذاری مبتنی بر اعداد رومی استفاده خواهد کرد. استفاده از اسامی پیش‌تر شایعه شده آی‌فون XI R و XI مکس همواره امری بعید به‌نظر می‌رسید. آی‌فون 11 R نیز گزینه ایده‌آلی به‌شمار نمی‌رفت. با این‌حال نام آیفون ۱۱ پرو مکس نیز کمی پیچیده است؛ اما کماکان بهترین و محتمل‌ترین گزینه قابل پیش‌بینی محسوب می‌شود.

متاسفانه اشاره به این نکته حائز اهمیت است که موارد فوق صرفا بر اساس حدس و گمانه‌زنی محض مطرح شده‌اند. این فرضیات احتمالا بر اساس اطلاعات زنجیره تامین که توسط یک شرکت تولیدکننده کیس گوشی با نام ESR گردآوری شده‌، مطرح می‌شوند. اما این موضوع، صحت چنین اطلاعاتی را تضمین نمی‌کند. اکنون مدت‌هاست این کمپانی بنا بر برخی دلایل عقیده دارد که ۳ دستگاه آینده اپل به احتمال فراوان با اسامی آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس عرضه خواهند شد.

جهت اطلاع بایستی خاطرنشان کرد که این الگوی نام‌گذاری بدان معناست که جانشین مستقیم آیفون XR با پنل 6.1 اینچی LCD و دوربین پشتی دوگانه احتمالا با نام آیفون ۱۱ عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که آیفون ۱۱ پرو و آی‌فون ۱۱ پرو مکس به‌عنوان جانشینان مدل‌های 2018 آیفون XS و آیفون XS مکس و همراه با ماژول دوربین سه‌گانه مربعی‌شکل و نمایشگرهای اولد با طول قطر 5.8 و 6.5 اینچ عرضه می‌شوند.

نظر شما درباره نام های احتمالی آیفون ۲۰۱۹ چیست؟

نوشته نام آیفون های ۲۰۱۹ احتمالا آیفون ۱۱ آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس باشد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.