1 min read

نمایشگر OLED آیفون ۱۱ از فناوری نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ بهره خواهد برد

بر کسی پوشیده نیست که سامسونگ در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین تولید کنندگان نمایشگرهایOLED است. گوشی‌های پرچمدار این شرکت در سری گلکسی اس و گلکسی نوت به خوبی این ادعا را ثابت می‌کند. اما خبر خوب برای علاقه‌مندان به گوشی‌های آیفون این است که نسل جدید از این محصولات نیز قرار است به این نمایشگرهای OLED قدرتمند مجهز باشند. گفته می شود که نمایشگر OLED آیفون ۱۱ از فناوری نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ بهره خواهد برد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نمایشگر OLED آیفون ۱۱

بنابر گزارشی که ساعاتی پیش از کشور کره جنوبی منتشر شد، اپل قصد دارد در نسل بعدی از گوشی‌های آیفون خود از نمایشگرهای OLED قدرتمندی استفاده کند که این روزها شاهد درخشش آن‌ها در گوشی‌های گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 هستیم. این گزارش اعلام کرده است که برخلاف سال‌های گذشته، اپل در نظر دارد در تولید این نمایشگرهای OLED، دقیقاً از مواد اولیه‌ای استفاده کند که سامسونگ برای تولید نمایشگرهای خود به کار می‌گیرد. تا پیش از این اپل از مواد اولیه خاصی استفاده می‌کرد تا نمایشگرهای موجود در گوشی‌های خود را از رقیبان، متفاوت نشان دهد. اما به نظر می‌رسد این رویه قرار است امسال تغییر کند.

نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ پلاس در دیسپلی میت امتیاز +A را دریافت کرد

هنوز مشخص نیست که چرا اپل در نظر دارد از مواد اولیه استفاده شده توسط سامسونگ، برای تولید این نمایشگرهای OLED جدید استفاده کند؛ اما به نظر می‌رسد این کار با هدف پایین نگه داشتن هزینه‌های تولید صورت گرفته است. نسل کنونی از گوشی‌های آیفون عملکرد خوبی در بازارهای جهانی نداشته‌اند و میزان فروش آن‌ها پایین‌تر از تمامی پیش‌بینی‌ها بوده است. براساس گزارش‌های موجود، این موضوع سامسونگ را وادار کرده است که یک جریمه قابل توجه را به سامسونگ بپردازد. چرا که میزان نمایشگرهای OLED خریداری شده از او کمتر از اهداف موجود در قرارداد بوده است.

استفاده از مواد اولیه مورد استفاده توسط سامسونگ، به اپل اجازه می‌دهد که حتی در صورت پایین بودن میزان فروش گوشی‌های خود نگرانی بابت استفاده از آن‌ها توسط این شرکت نداشته باشد.‌ از سوی دیگر به نظر می‌رسد استفاده از این مواد اولیه غیر اختصاصی سبب خواهد شد که قیمت تمام شده نمایشگرهای OLED کاهش پیدا کند.

تاریخ معرفی آیفون ۱۱ احتمالا ۱۹ شهریور باشد

به این ترتیب انتظار داریم نمایشگرهای مورد استفاده در نسل جدید از گوشی‌های آیفون از نظر کیفیت و میزان درخشندگی شباهت زیادی به پنل‌های موجود در گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ داشته باشد که خبر بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به این محصولات محسوب می‌شود.

نظر شما چیست؟ منتظر آیفون ۱۱ هستید؟ فکر می کنید نمایشگر آیفون های ۲۰۱۹ نیز مانند نسل قبلی عالی باشند؟

نوشته نمایشگر OLED آیفون ۱۱ از فناوری نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ بهره خواهد برد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.