نمایشگر آیفون ۲۰۲۰ توسط سامسونگ و BOE تامین خواهد شد
1 min read

نمایشگر آیفون ۲۰۲۰ توسط سامسونگ و BOE تامین خواهد شد

می دانیم که سامسونگ بزرگترین تامین‌کننده پنل صفحه‌نمایش‌های OLED اپل به شمار می‌رود و شرکت ال‌جی نیز در رتبه دوم تامین قطعات اپل قرار دارد. گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که اپل به دنبال ایجاد تنوع در زنجیره تامین قطعات مربوط به نمایشگر‌های آیفون ۲۰۲۰ هستند. در حقیقت خبر می رسد که نمایشگر آیفون ۲۰۲۰ توسط سامسونگ و BOE تامین خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نمایشگر آیفون ۲۰۲۰

شرکت BOE

هم‌اکنون، اپل در مراحل پایانی روند دریافت مجوز برای تامین نمایشگر‌های خود از شرکت BOE قرار دارد. هم‌چنین، طبق گزارش جدیدی که توسط مجله اقتصادی Nikkei Asian Review لو رفته که اگر معامله اپل با شرکت BOE کامل شود، این شرکت چینی می‌تواند بزرگترین تامین‌کننده پنل‌های OLED برای آیفون‌های 2020 باشد.

اریک چیو، تحلیلگر معتبر صنایع تولید پنل‌های نمایشگر در WitsView می‌گوید:

“اپل انگیزه لازم برای ایجاد قرارداد با یک تامین‌کننده جدید پنل‌های OLED را دارد، شرکت‌های بزرگ دیگر تمایل کمتری برای سرمایه‌گذاری در این بخش دارند و معتقدند که ظرفیت تولید نباید بیش از این افزایش پیدا کند.

این موضوع، فرصت مناسبی برای ورود BOE به بازار جدید ایجاد می‌کند، هرچند که این شرکت قبلا هم ثابت کرده بود که توانایی زیادی در این زمینه دارد. بنابراین، اگر اپل در آینده‌ای نزدیک پنل‌های OLED را از شرکت BOE خریداری کرد، نباید از این موضوع تعجب کنیم.”

شرکت چینی BOE قبلا مسئولیت تولید پنل‌های نمایشگر برای مک‌بوک‌ها و آی‌پد‌ها را برعهده داشت. هم‌چنین، شرکت‌های HP و Dell نیز از مشتریان این شرکت هستند.

اپل از سال ۲۰۱۷ با این شرکت در زمینه تهیه پنل‌‌های نمایشگر مک‌بوک و آیپد همکاری می‌کند، بنابراین گسترش روابط تجاری آن‌ها خبری تعجب‌آور نیست.

همه آیفون های ۲۰۲۰ با نمایشگر OLED ارایه خواهند شد

به گفته منابع داخلی، اپل در حال آزمایش پنل‌های OLED انعطاف‌پذیر در شرکت BOE بوده و به نظر می‌رسد که قصد دارد آن‌ها را در آیفون‌های 2020 مورد استفاده قرار دهد. استفاده تمام آیفون‌های ۲۰۲۰ از پنل‌های OLED می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران اپل باشد.

مجله Nikkei Asian Review از نظر منتشر‌ کردن اخبار مربوط به زنجیره تامین اپل، سابقه بسیار خوبی دارد و به جرات می‌توان گفت که تمامی گزارشات رسمی و شایعات منتشر‌شده در این مجله معتبر هستند.

نظر شما چیست؟ این برای سامسونگ زنگ خاطر خواهد بود؟

نوشته نمایشگر آیفون ۲۰۲۰ توسط سامسونگ و BOE تامین خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.